لزوم همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر در کردستان

استاندار کردستان بر لزوم همکاری و هم‌افزایی موثر و مطلوب میان دستگاه‌های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر در استان تاکید کرد.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، اسماعیل زارعی کوشا  در سومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان ویژه نوروز 1401،گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی در ایام تعطیلات نوروز باید آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به مردم را داشته باشند.

 

استاندار کردستان، اظهار داشت: همچنین فرمانداران باید بر موجودی و عرضه کالاهای اساسی در شهرستان‌ها نظارت کافی داشته باشند.

 

وی عنوان کرد: ورودی هر شهر نماد آن شهر است و اگر ورودی‌ها ساماندهی شود اقداماتی که برای آماده‌سازی شهر انجام شده نمود می‌یابد.

 

زارعی کوشا ضمن تاکید بر ضرورت آمادگی کامل دستگاه‌های خدمات‌رسان و امدادی و همچنین فعالیت داروخانه‌های شبانه‌روزی، افزود: نظارت بر بازار، اماکن خدماتی و قیمت و کیفیت خدمات بسیار مهم است.

 

استاندار کردستان یادآور شد: یکی از ظرفیت‌های مهم توسعه گردشگری در استان  صنایع‌دستی است که همواره مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرد.

 

وی بیان کرد: در این راستا و برای معرفی صنایع‌دستی استان و فرصت ارائه تولیدات برای هنرمندان این صنعت، در ایام نوروز نمایشگاه‌های صنایع‌دستی محصولات زنان سرپرست خانوار و صنایع روستایی برپا شود.

 

زارعی کوشا اظهار داشت: فرمانداران همه ظرفیت‌های شهرستان را در این خصوص به‌کار گیرند.

 

استاندار کردستان گفت: پلیس راهور استان نیز برای رفاه حال مهمانان نوروزی در زمینه تسهیل تردد تلاش و از مراکز آموزشی اطراف مراکز خرید به‌عنوان پارکینگ استفاده نماید.

 

وی خواستار توجه جدی به خط کشی معابر درون و برون شهری شد و افزود: «باید در راستای نظارت بر تردد در جاده‌های استان تلاش جدی صورت گیرد.

 

رضایتمندی مسافران و گردشگران نوروزی سرلوحه کار ستاد سفرهای نوروزی باشد

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، نیز در این جلسه گفت: سرلوحه کار دستگاه‌های عضو ستاد سفرهای نوروزی کسب رضایتمندی مسافران و گردشگران نوروزی در استان باشد.

 

یعقوب گویلیان اظهار داشت: تاکنون بیش از38 جلسه در سطح استان با حضور فرمانداران شهرستان‌ها و ریاست کمیته‌ها به‌منظور برنامه‌ریزی و خدمات‌دهی به مسافران و گردشگران به‌صورت مرتب برگزار شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان،افزود: تمامی دستگاه‌های عضو کمیته‌های ده‌گانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، زمینه‌های لازم را برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی مهیا کنند.

 

وی عنوان کرد: آمار و اطلاعات مربوط به گردشگران نوروزی در سطح استان باید توسط اعضای این کمیته روزانه به دبیرخانه ستاد ارائه شود.

 

گویلیان، یادآور شد: انتظار می‌رود با همکاری و تعامل مناسب مابین دستگاه‌های عضو کمیته این ستاد، بتوانیم با ارائه خدمات مناسب شاهد رضایت‌مندی مسافران نوروزی به استان باشیم.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، ضمن تقدیر از اهمیت و توجه استاندار کردستان به رویداد جشن جهانی نوروز که با حضور دبیر یونسکو در ایران برگزار شد، گفت: خوشبختانه این جشن فرصتی برای معرفی فرهنگ‌غنی و همچنین جاذبه‌های گردشگری استان بود.

 

وی بیان کرد: استان کردستان باوجود جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوان، هرساله میزبان خیل عظیمی از مسافران بوده و در سال جاری پس از 2 سال وقفه در سفرهای نوروزی به دلیل شیوع بیماری کرونا آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.

 

گویلیان، اظهار داشت: در حال حاضر 58 مرکز اقامتی شامل هتل، هتل‌آپارتمان و مهمان‌پذیر و 29 اقامتگاه بوم‌گردی در استان کردستان با ظرفیت اسکان بیش از 5هزار نفر در یک شب می‌توانند به مسافران و گردشگران نوروزی در استان در فضایی کاملا ایمن خدمات مناسبی ارائه دهد.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: انتظار می‌رود از هرگونه برپایی چادر و اسکان مسافران و گردشگران در مکان‌های عمومی، پارک‌ها، بوستان‌ها و فضا‌های سبز شهری جلوگیری شود.

 

وی با بیان اینکه بیش از 60 نوع کلیپ برای معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان پخش شده است، افزود: به‌منظور آمادگی در ایام نوروز و برای میزبانی از گردشگران نوروزی، بیش از صد هزار کتابچه و نقشه راهنمای گردشگری توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهیه شده است که در اختیار مسافران گذاشته خواهد شد.

 

گویلیان، عنوان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی در راستای ارتقای سطح کیفیت خدمات در مراکز اقامتی به منظور ارایه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران، از مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده این اداره‌کل در استان بوده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: بازرسی و نظارت بر تاسیسات گردشگری استان با توجه به نزدیک شدن ایام نوروز توسط کارشناسان این اداره انجام شده و در طول ایام نوروز نیز در سطح استان نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تمام مراکز اقامتی گردشگری، رفاهی و... با جدیت تمام پیگیری خواهد شد.

 

 وی یادآور شد: تشدید نظارت‌ها بر ارائه خدمات در اماکن اقامتی استان همواره مورد تاکید بوده و با توجه به دستورالعمل ستاد اجرایی خدمات سفر و ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا و به‌منظور نظارت دقیق بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، صرفا اقامت در اماکن دارای مجوز امکان‌پذیر است.

 

گویلیان افزود: خودروهای کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی کردستان نیز برای ارائه خدمات امدادی و گردشگری در استان در تعطیلات نوروزی، ساماندهی شده‌اند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اظهار داشت: بر‌اساس هماهنگی‌های انجام شده و در چارچوب رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مبارزه با کرونا، برنامه‌های متنوعی را برای ایجاد نشاط و شادابی مسافران نوروزی، در اماکن تاریخی و گردشگری استان پیش‌بینی کرده‌ایم.

 

وی بیان کرد: در همه شهرهای استان حداقل یک بازارچه صنایع‌دستی برپا و در برخی از شهرها از جمله سنندج، بانه، مریوان و سقز نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات برگزار می‌شود.

 

گویلیان گفت: با توجه به این‌که یقین داریم در ایام نوروز شاهد حجم زیادی از ورود مسافر و گردشگران نوروزی به استان خواهیم بود، لازم است با همکاری اعضای ستاد در راستای ارائه خدمات مطلوب به سافران و گردشگران برنامه‌‌ریزی لازم انجام شود.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: 40نفر راهنمای گردشگری در ایام تعطیلات نوروز 1401 در اماکن تاریخی و گردشگری استان برای اطلاع‌رسانی به مسافران مستقر خواهند شد.

 

وی یادآور شد: انتظار می‌رود در راستای کاهش مشکلات ترافیکی و رفاه حال مسافرین نوروزی از ظرفیت حیاط‌های مدارس استان به عنوان پارکینگ استفاده شود.

 

گویلیان عنوان کرد: همچنین نهادهای مربوطه نسبت به ورودی و مبلمان و ایجاد فضای مناسب شهری برای استقبال از مسافران در تعطیلات نوروز اهتمام داشته باشند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، اظهار داشت: خوشبختانه رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی حوزه گردشگری استان و تولید محتوای آن به مناسبت‌ترین شیوه عمل کرده‌اند و مقرر شده است صداوسیما و رسانه های استان در ایام نوروز با بهره‌برداری از روش‌های نوین اطلاع‌رسانی در حوزه‌های مختلف با این اداره همکاری داشته باشند.

 

هتل‌های کردستان تا پایان شهریورماه افزایش قیمت ندارند

 

رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان نیز در این جلسه گفت: در ایام نوروز واحد‌های اقامتی استان براساس بخشنامه‌های ابلاغی حق هیچ گونه افزایش نرخ خدمات خود را ندارند ونرخ‌نامه‌ها تا پایان شهریورماه تغییر نخواهد کرد.

 

عبدالحمید حمیدی اظهار داشت: مجموعه‌ هتلداران حرفه‌ای استان در تلاش است پس از دو سال شرایط حاد کرونایی در کشور که سفرهای نوروزی را عملا با تعطیلی مواجه کرده بود، ضمن رعایت تمامی پروتکلهای بهداشتی، تمهیدات لازم را برای سفری ایمن، شاد و خاطره‌انگیزی برای مهمانان و گردشگران نوروزی استان فراهم کنند.

 

رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران کردستان، افزود: درخواست داریم امسال اولویت با هتل‌ها و مراکز اقامتی تحت نظارت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان باشد و درصورت تکمیل شدن ظرفیت این مجموعه‌ها اقدام به اسکان مسافران نوروزی در مدارس و باشگاه فرهنگیان نمایند.

 

وی بیان کرد: از پلیس فتای استان درخواست داریم با شبکه‌ها و سایت‌هایی که در فضای مجازی تبلیغ اسکان مسافران نوروزی انجام می‌دهند، برخورد جدی کند.

 

حمیدی با اشاره به اشغال 30 درصدی هتل ها قبل از سال جدید، یادآور شد: همزمان با نزدیک شدن به سال جدید و آغاز سفرهای نوروزی، دوره‌هایی آموزشی برای فعالان این حوزه برگزار شده است.

 

جلوگیری از فعالیت تورهای بدون مجوز در ایام نوروز

 

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی کردستان نیز با تاکید بر جلوگیری از فعالیت تورهای بدون مجوز در ایام نوروز، گفت: عاملان برگزاری تورهای غیرمجاز گردشگری در فضای مجازی شناسایی و از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود.

 

سیدفواد حسینی اظهار داشت: این اقدام نه تنها از فعالیت تورهای بدون مجوز جلوگیری خواهد کرد بلکه نظارت بر تورهای دارای مجوز را نیز تسهیل می‌کند.

 

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی کردستان، اظهار داشت: همه‌گیری کرونا در کشور منجر به تعطیلی سفرهای نوروزی شد که این امر منجر به وارد آمدن خسارات جبران ناپذیری بر بازار گردشگری ایران و استان شد.

 

وی بیان کرد: برگزاری هرگونه تور گردشگری باید از سوی شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز و تحت‌پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود.

 

سیدفواد حسینی، یادآور شد: امیدواریم با هم‌کاری دستگاه‌های مربوطه از جمله نیروی انتظامی، دادستانی، پلیس فتا، اداره نظارت بر اماکن عمومی و هم‌چنین بخش خصوصی، خانه‌های استیجاری و تورهای غیرمجاز گردشگری در استان شناسایی، تا از فعالیت آن‌ها ممانعت به‌عمل آید.

کد خبر 1159248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha