نمایشگاه فرهنگی نظامی ارتش در منطقه آب تیمور افتتاح شد

نمایشگاه فرهنگی نظامی ارتش جمهوری اسلامی امروز (شنبه ۲۸ اسفند) با حضور جمعی از فرماندهان، خانواده‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی آب تیمور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، نمایشگاه فرهنگی نظامی ارتش جمهوری اسلامی امروز (شنبه ۲۸ اسفند) با حضور سردار ادیبی فرمانده ستاد مرکزی راهیان نور، امیر سیفی فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش، امیر بیدادی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای ارتش در جنوب غرب و جمعی از فرماندهان، خانواده‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی آب تیمور افتتاح شد.

 

«امیر حسن سیفی» امروز (شنبه 28 اسفند) در حاشیه مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی افتخار دارد که پس از گذشت چهار دهه از انقلاب در گام دوم خود را در مقابل هر نوع تهدیدی که وجود دارد خود را آماده کند و بتوانیم سه محور لیاقت نیروهای مسلح، قابلیت نیروهای مسلح و توانمندی نیروهای مسلح را به مردم خود نشان دهیم.

 

فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه ما یک نیروی مسلح صلح دوست هستیم که در صحنه‌های مختلف همچون سیل، زلزله و ... آمادگی همکاری و همدلی را داریم تصریح کرد: فرق نیروهای مسلح ایران با دیگر کشورها در این است که نیروهای ما اخلاق مدار، احکام محور و عقاید پیشه هستند.

 

وی افزود: در مدت هشت سال دفاع مقدس منطقه آب تیمور دژبانی ارتش بود و همه نیروهای مسلح و رزمندگان از این مطنقه عبور کردند و به همین دلیل جهت تقدیر از افرادی که از این نقطه گذشتند ارتش موظف شد نمایشگاهی از دستاوردها و توان دفاعی را در این نقطه مستقر کند و نیروی پدافند ستاد ارتش، نیروهای زمینی، هوایی و دریایی در اینجا غرفه دارند.

 

امیر سیفی ابراز کرد: تلاش داریم با توجه به جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری و امامین انقلاب، بتوانیم عملکرد ارتش را در این مدت چهار سال به نمیاش بگذاریم و به چهار سوال «چه کردیم؟»، «چه باید بکنیم که نکردیم؟»، «الان چه می‌کنیم؟» و «چه باید بکنیم؟» پاسخ دهیم.

 

وی با بیان اینکه در پاسخ به سوال «چه باید بکنیم» در این نمایشگاه سعی شده بتوانیم توانمندی، لیاقت و قابلیت نیروهای مسلح را در سه زمینه به نمایش بگذاریم اضافه کرد: اینکه نیروهای مسلح در چهار دهه گذشته و آینده از انسان، ابزار و امکانات چگونه استفاده خواهند کرد.

 

فرمانده قرارگاه راهیان نور ارتش تاکید کرد: سعی کردیم در پادگان دژ، نیروی دریایی خرمشهر و نیروهای هوایی و زمینی دزفول این است جهاد تبیین را به معنای واقعی کلمه به وسیله نمایشگاه، ادوات فنی و هنری به نمایش بگذاریم.

 

وی بیان کرد: ارتش در شبانه روز در این نمایشگاه و سه یادمان زید، رمضان و دهلاویه میزبان هزاران بازدید کننده است؛ به گونه‌ای که در چند روز گذشته بیش از ۵۰۰ هزار نفر از مکان بازدید کردند و پادگان میشداغ نیز هر شب میزبان ۵۰۰ تا یک هزار میهمان است که در این نقطه علاوه بر عملیات نظامی، یکی از ۴۱۸ عملیات انجام شده در طول زمان را به نمایش می‌گذارند.

 

امیر سیفی با اشاره به اینکه تلاش شده در ۳۱ استان کشور این کار انجام شود خاطر نشان کرد: در خوزستان، هرمزگان، بوشهر، خارک و ... تلاش شده توان دریایی، هوایی و زمینی خود را به نمیاش بگذاریم و بتوانیم اقتدار جهان شیعه را در این برهه از تاریخ به منصه ظهور برسانیم.

 

کد خبر 1159329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha