دستگیری از نیازمندان راه بزرگداشت هفته مهدویت است

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: کمک به محرومان و دستگیری از نیازمندان در هفته مهدویت از راه‌های تکریم ایام ولادت حضرت صاحب‌الزمان(عج) است.

حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج)درباره اهمیت احیای شب نیمه شعبان، اظهار کرد: در روایات داریم که شب نیمه شعبان بعد از شب‌های قدر از برترین شب‌های سال است، بنابراین باید اعمالی از نوع همان اعمال شب قدر مدنظر باشد.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: بیداری در این شب به‌معنای احیا خودش یک فضیلت است، حال اگر به همراه ذکر و دعا و عبادت باشد نور الی نور است، همچون بین الطلوعین که مطلوب‌تر است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی یادآور شد: اگر در شب نیمه شعبان در کنار بیداری قرآن خوانده شود افضل و بهتر است، مذاکره و مباحثه علمی در این شب همچون شب‌های احیا خوب است و برترین عبادت شمرده شده است.

 

وی در خصوص الزامات و باید های بزرگداشت نیمه شعبان، ادامه داد: شب مهمی همچون نیمه شعبان درخور تعظیم، تجلیل و بزرگداشت است و فراز برجسته‌ای دارد، همه مکان‌ها یکسان نیستند همچون مکه و کوفه که ارزش معنوی بالایی دارند.

 

امام جمعه ساری گفت: شبهای ماه رمضان، روز جمعه، عید قربان، عید غدیر، عید فطر و شب نیمه شعبان و غیره زمان‌هایی هستند که از یک ظرفیت بالاتری برای فیوضات معنوی برخوردار هستند‌.

 

وی با تاکید بر بهره‌برداری بیشتر از این ایام و مناسبت ها، عنوان کرد: در مسائل معنوی وقتی زمان و مکانی از ظرفیت بالاتری برخوردار است باید از دقیقه به دقیقه و ساعات این شب و روزها جهت نزدیک تر شدن به خدا استفاده کرد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: علاوه بر این نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان (عج) است، و از این نظر که با ولایت و ولادت آخرین وصی، خاتم الاوصیا و موعود و کسی که تخت دولت خدا در انتظار اوست گره خورده این زمان برای ما از جایگاه بهتری برخوردار است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران به برکات توسل و استغاثه به امام زمان(عج) به ویژه برای رفع بحران کرونا اشاره کرد و گفت: برای بزرگداشت این مناسبت و این شب پیشنهادهای فردی و جمعی داریم، اینکه انسان در این شبانه‌روز به خداوند، توبه، استغفار، دعا و مناجات بیشتر توجه کند خوب است و از این فرصت برای ارتقای معنوی خود استفاده کند، چرا که از اینجور فرصت‌ها کمتر پیش می‌آید.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی بر توسل و توجه به آقا امام زمان (عج) که مولود این شبانه روز است، تاکید کرد و گفت: یادآوری این نعمت الهی که در یک چنین شبانه روزی به ما داده شده است، لازم است.

 

وی خاطرنشان کرد: برپایی جشن و سرور در مساجد، محافل، مراسم مداحی، مولودی خوانی، توزیع شیرینی و شکلات، اطعام دهی، دستگیری از نیازمندان به نیابت از امام زمان (عج) و... از جمله وظایف جمعی نشان دهنده عشق به امام زمان (عج) است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه لازم است در نیمه شعبان شادی و سرور مردمی خودش را نشان بدهد، اظهار کرد: توزیع غذا و بسته‌های معیشتی بین نیازمندان در این ایام اقدام خوبی بوده و نشان دهنده شوق جمعی است.

کد خبر 1159341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha