دامنه بین المللی فعالیت کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود فلاورجان

فعالیت های کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود فلاورجان علاوه بر اینکه نیازهای فرهنگی مردم روستای حسین آباد از توابع فلاورجان را پوشش می دهد، دامنه اقدامات آن به عرصه بین الملل نیز رسیده و در گروه کانون های فعال کشور در عرصه فناوری اطلاعات قرارگرفته است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: یکی از دغدغه های مهم امروز جامعه ما نقش آفرینی در عرصه جهانی برای ترویج و گسترش مفاهیم ناب اسلامی و ایرانی است که کانون های فرهنگی و هنری مساجد قادر به انجام این ماموریت هستند.

از 43 سال پیش تاکنون سیاست های ایجاد بیداری اسلامی و ارزش های انقلاب مد نظر بوده و دستاوردهای زیادی هم داشته است که شکل گیری گروه های مقاومت از جمله آن است.

 

مفاهیم ارزشمند اسلامی که به دنیا مخابره خواهد شد قادر به جذب گروه های مختلف جوامع بین المللی می شود و همین مسائل زمینه ساز انقلاب حضرت مهدی(عج) خواهد بود.

به گفته امام جمعه عسگران از توابع تیران و کرون باید جهش مردمی برای زمینه سازی ظهور انجام شود و نباید این مهم به معجره و اقدام غیر از مردمی واگذار و از طرفی زمان را از بین ببریم.

 

حجت الاسلام «محمد صادق صائبی« افزود: اگر قرار به معجره و اقدامات فرا انسانی باشد که این چنین جریانی در دفاع از ائمه معصومین(ع) مثل قیام امام حسین(ع) رقم می خورد.

وی ادامه داد: باید زمینه سازی ظهور انجام شود و مردم خواهان و خواستار تشکیل حکومت الهی و مهدوی باشند از این جهت همه مسئولیت دارند.

نقش کانون های فرهنگی و هنری مساجد بر اساس این گفتمان بسیار مهم است و در جنگ فرهنگی و رسانه ای به روز رسانی فعالیت ها و استفاده از فناوری اطلاعات کارگشا و نقش مهمی دارد.

 

امروز بسیاری از کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این خصوص پیشگام شده و با تقویت ظرفیت های خود در حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی پهنه فعالیت های خود را افزایش و در عرصه بین الملل با تولید محتوا کار می کنند.

فعالیت های کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود فلاورجان علاوه بر اینکه نیازهای فرهنگی مردم روستای حسین آباد از توابع فلاورجان را پوشش می دهد، دامنه اقدامات آن به عرصه بین الملل نیز رسیده و آن را در گروه کانون های فعال کشور در عرصه فناوری اطلاعات قرار داده است.

*جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی فناوری اطلاعات

 

فعالیت های کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود فلاورجان برای بسیاری نام آشنا است و آن را با جشنواره های جهاد مجازی می شناسند و کانون های روستایی نیز در حوزه فرهنگ و هنر روستا از آن یاد می کنند.

این کانون فرهنگی و هنری که توانسته با ارائه فعالیت های فناورانه نظر داوران را در رویدادهای ادوار گذشته و امسال فهما جلب کند مصداق بارز از توانمند و نگرش جهانی این تشکل مردمی است.

به گفته مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری مهدی موعود فلاورجان، جوانان در شورای برنامه ریزی و اجرایی کانون نقش آفرین و برنامه ریزی آنان برای این قشر است.

«رضا قاسمی پور« افزود: جوانان در برنامه ریزی و اجرای فعالیت های این مرکز در حوزه های مختلف نقش دارند و بانوان و آقایان همه در کنار همدیگر برای منطقه خدمت می کنند.

 

*فعالیت های آموزشی، مناسبی و فرهنگی کانون

 

جشن ها و برنامه های آموزشی و فرهنگی این کانون فرهنگی و هنری برای اهالی روستا سرمایه ای ارزشمند است که با فعالیت های جذاب توانسته موتور محرکه بسیاری از فعالیت ها باشد.

فعالیت های این مرکز در سطح شهرستان فلاورجان مورد اهمیت و نقش مهمی در ارتقا شاخص های فرهنگی و هنری داشته است.

نقش حمایتی و پشتیبانی کانون مهدی موعود از دیگر مراکز

 

ماموریت رابط کانونی در ستاد فهما نیز بر عهده مدیر مسئول کانون مهدی موعود در شهرستان فلاورجان قرار گرفته که نشست های متعددی برای مدیران مسئول و تقویت انگیزه آنان جهت فعالیت برگزار شده است.

مطالبات آنان همواره در جلسات شهرستانی و استانی مطرح و دغدغه های کانون های تحت شبکه به مقامات مسئول رسیده و این نقش حمایتی و پشتیبانی کانون مهدی موعود از دیگر مراکز قادر به تقویت فعالیت ها شده و تاثیر منفی نیز بر بهره وری فعالیت های کانون نداشته است.

 

مدیریت راهبردی مدیر مسئول و تیم اجرایی در افتخار آفرینی

 

یکی از مولفه های ارزشمندی که سبب موفقیت این کانون شده موضوع ساختار تسکیلات و نگاه جامع و بلند مدیر مسئول و تیم اجرایی به جوان گرایی بوده است و از طرفی همت بلند و دلسوزی های متعدد در مدیریت کانون برای همه جذاب بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فلاورجان با بیان اینکه مدیر مسئول کانون مهدی موعود از رزمندگان دوران دفاع مقدس و امروز هم در جبهه فرهنگی رزمنده است، افزود: این حضور و نقش آفرینی و ایفا نقش اجتماعی در پیشرفت کار موثر بوده است.

 

«علی اکبر محمدی« افزود: این کانون فرهنگی و هنری با همت اعضای تیم اجرایی و خیرین حرکت خوبی داشته و توانسته افتخارات زیادی را نیز بدست آورد.

وی ادامه داد: حمایت از دیگر کانون ها و کمک به رشد و توسعه فرهنگی شهرستان مورد توجه بوده و دیگر کانون ها نیز توانسته اند افتخارات زیادی را بدست آورند.

 

کد خبر 1159364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha