اندیمشک میزبان هزاران نفر از مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور خواهد بود

جهانگیری گفت: با توجه به مجاز بودن سفرهای نوروزی و با توجه به وضعیت آب و هوای مناسب شهرستان اندیمشک، در نوروز امسال میزبان هزاران نفر از مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اندیمشک، «پیمان جهانگیری» امروز (شنبه ۲۸ اسفند) در نشست ستاد تسهیل سفرهای نوروزی و کاروان‌های راهیان نور شهرستان اندیمشک اظهار کرد: با توجه به مجاز بودن سفرهای نوروزی و با توجه به وضعیت آب و هوای مناسب شهرستان اندیمشک، در نوروز امسال میزبان هزاران نفر از مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور خواهد بود.

 

فرماندار اندیمشک با بیان اينکه ورود مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور به شهرستان اندیمشک آغاز شده است گفت: یادمان‌های دفاع مقدس و اردوگاه‌های راهیان نور اندیمشک روزانه میزبان هزاران نفر از کاروان‌های راهیان نور سراسر کشور هستند.

 

وی اذعان کرد: پس از وقفه ۲ ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا، در نوروز امسال سد دز و سد کرخه اندیمشک بر روی مهمانان نوروزی باز هستند و مهمانان نوروزی و شهروندان اندیمشک از ابتدای فروردین می‌توانند از این ۲ جاذبه گردشگری زیبا بازدید کنند.

 

جهانگیری تصریح کرد: طرح تعریض و روشنایی معابر ورودی و خروجی شهرستان اندیمشک اجرا شده و تمام اماکن این شهرستان از جمله هتل‌ها، مدارس، پارک‌ها و اقامتگاه‌های آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی و کاروان‌های راهیان نور هستند.

 

وی عنوان کرد: پایگاه‌های اورژانس و امداد و نجات جاده‌ای و شهری و پست راهنمایی مسافران نوروزی هلال احمر در محل پارک دولت جهت راهنمایی مسافران نوروزی راه‌اندازی شده است. 

 

«فریدون حسنوند» نیز بیان کرد: مدیران دستگاه‌های خدماتی باید با تمام توان در خدمت کاروان‌های راهیان نور و مهمانان نوروزی باشند و شرایط محیطی جهت اسکان آنها را مهیا کنند.

 

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در هفته جاری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، چندین طرح اشتغالزایی در این شهرستان افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز شد ادامه داد: با کاهش نرخ بیکاری در سطح شهرستان اندیمشک، شاهد رضایتمندی عمومی و کاهش جرائم خواهیم بود.

 

وی با بیان اينكه ایام نوروزی یک فرصت اقتصادی توریستی برای اندیمشک است و باید از این فرصت به دست آمده جهت معرفی فرهنگ شهرستان استفاده شود اضافه کرد: اندیمشک دارای ظرفیت خوبی در بسیاری از حوزه‌ها همچون صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی، دامپروری، جاده ترانزیت، راه‌آهن، منابع طبیعی، نیروگاه و گردشگری است که باید از این سرمایه‌های ارزشمند استفاده کرد.

 

حسنوند ابراز کرد: در کنار برنامه‌ریزی‌هایی که جهت استقبال و اسکان کاروان‌های راهیان نور و مهمانان نوروزی در اندیمشک صورت گرفته، باید برنامه‌های متنوعی در این ایام جهت بهره‌مندی عموم شهروندان‌ صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اينکه لازم است همه ادارات، نهادهای دولتی و دستگاه‌ها خدماتی در ایام نوروز پای کار باشند افزود: ضرورت دارد مساجد و حسینیه‌های نقاط شهری و روستایی شهرستان اندیمشک جهت اقامه نماز و سرویس‌دهی به کاروان‌های راهیان نور و مهمانان نوروزی آماده شوند.

 

نماینده مردم اندیمشک درمجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرستان اندیمشک ورودی استان خوزستان و دارای جاده‌های ترانزیت است، باید هماهنگی صورت گیرد تا ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در این شهرستان حضور داشته باشند و در صورت وقوع حادثه، در کمترین زمان ممکن ورود کنند.

 

وی ضمن تاکید بر لزوم افزایش تعداد دوربین در میادین شهری و مسیرهای ورودی و خروجی شهرستان اندیمشک خاطر نشان کرد: پلیس راهور باید در ایام نوروز در مسیر جاده سد دز، پارک فدک، جاده بیدروبه، شاهزاده احمد، روستای گردشگری منگره و جاده سد کرخه جهت روان‌سازی ترافیک حضور داشته باشند.

 

در ادامه این نشست، تعدادی از مدیران دستگاه‌های خدماتی گزارشی از فعالیت صورت گرفته از حوزه کاری خود را ارائه کردند.

 

کد خبر 1159368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha