تداوم هوای سرد تا ۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۱ / ثبت بیشترین بارش برف در شهرستان سرعین

محمدی گفت: هشدار سطح زرد برای ورود سامانه از یکم تا پنجم فروردین سال ۱۴۰۱ صادر شده است.

«سیاوش محمدی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: هشدار سطح زرد برای ورود سامانه از یکم تا پنجم فروردین سال 1401 صادر شده است.

 

مدیر کل هواشناسی استان اردبیل تصریح کرد: طی 2 روز گذشته بارش برف در مناطق استان اردبیل ادامه دارد و بیشترین بارش برف در شهرستان سرعین با 25 سانتی متر ثبت خواهد شد.

 

این مقام مسئول افزود: این سامانه  موجب بارش برف و باران طی روزهای آینده و رخداد مه به ویژه در جاده ها و گردنه های مناطق کوهستانی و تداوم هوای سرد در تمامی مناطق استان خواهد شد.

 

محمدی خاطر نشان کرد: کاهش دید افقی، احتمال بسته شدن راه های روستائی، لغزندگی سطح پل های هوائی، خیابان ها و معابر عمومی شهری، اختلال در تردد جاده ای بر اثر لغزندگی بویژه در مناطق کوهستانی و گردنه های استان و اختلال در عملیات پرواز فرودگاه اردبیل از رخدادهای روزهای اخیر خواهد بود که میهمانان نوروزی نیز باید به این مسئله دقت بیشتری داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه سفر به استان اردبیل باید همراه با تجهیزات زمستانی باشد، یادآور شد: رانندگان وسایط نقلیه و مسافران نوروزی خود را به تجهیزات زمستانی به ویژه زنجیر چرخ مجهز کنند.

 

مدیر کل هواشناسی استان عنوان کرد: طی این مدت در مناطق مرکزی و جنوبی استان شاهد تداوم استقرار هوای سرد زمستانی به ویژه در ساعات شبانه و صبحگاهی خواهیم بود.

 

محمدی اظهار داشت: صرفه جوئی در مصرف حامل های انرژی، توقف فعالیت های عمرانی در فضای باز، تنظیم دمای گلخانه ها و مرغداری ها و اجتناب از صعود به ارتفاعات از دیگر مواردی است که در روزهای اخیر باید مورد توجه قرار گیرد.

 

کد خبر 1159461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha