اجرای بیست و دومین طرح ملی خدمات بشردوستانه هلال احمر استان زنجان

موسوی از آغاز بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه  به مسافران نوروزی خبرداد و افزود: این طرح  با شعارهای "جوانان هلال احمر سفیران ایمنی و سلامت و نشاط اجتماعی"، "عیدی برای همه" و " سفرمسئولانه در قرن جدید – قرن امید"  در استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در جمع خبرنگاران افزود: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر سازمانی فرهنگی، آموزشی و امدادی به شمار می رود.

 


سید قاسم موسوی ادامه داد: در راستای ایفای بخشی از رسالت و مسئولیت بشردوستانه خود در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان به منظور افزایش روحیه امید و نشاط اجتماعی و تامین سفری سالم و ایمن، مسئولانه، افزایش تاب آوری و بهبود در سبک زیست و فرهنگ تعامل اجتماعی، با توجه به شرایط ناپایدار کرونا، محدودیت های مشروط و پیش بینی موج گسترده و حجم وسیع مسافرت های نوروزی و لزوم آمادگی خدمت رسانی، بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه اعضای جوانان هلال احمر به مسافران نوروزی را اجرا می کند.

 


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: به منظور تحقق این موارد بیان شده،  واحد جوانان هلال احمر استان اقدام به راه اندازی سه پست ثابت و چهار اکیپ سیار "سحاب"  از 25 اسفند امسال تا 13 فروردین سال آینده کرده است.

 


موسوی اظهارداشت: این پست و تیم های سیار خدمات بشردوستانه و ارائه کمک های اولیه امدادی و آموزش های همگانی هلال احمر را با رویکرد ایمنی و سلامت مسافران به ویژه پیشگیری و کاهش آسیب پذیری کودکان، در مقاصد گردشگری، نقاط منتهی به مقصد سفر و مبادی ورودی ارائه می کنند.

 


وی، هدف از این طرح را مشارکت اعضا در فعالیت های بشردوستانه و نهادینه سازی حسن مسئولیت پذیری اجتماعی، ارتقای ایمنی و سلامت همنوعان و هموطنان در سفرهای نوروزی و تامین نشاط جمعی بیان کرد.

 


مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: پست های ثابت در مبادی ورودی به استان زنجان در آزادراه زنجان - قزوین در مجتمع پاسارگاد، در میدان بسیج شهر زنجان و  موزه رختشویخانه  این شهر خدمات بشردوستانه ارائه می دهند.

 


موسوی یادآوری کرد:  تیم های سیار سحاب نیز با هدف ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه نسبت به ارائه هشدارهای ایمنی به مسافران در خصوص مناطق پرخطر و نقاط آسیب پذیر و راهنمایی آنان به نقاط ایمن، مشارکت در غربالگری و سنجش سلامت احتمالی مسافران نوروزی، آموزش سنجش فشار خون به مسافران و ارائه خدمات امداد و کمک های اولیه به مسافران اقدام می کنند.

 


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان فعالیت تیم های سحاب را در شهرستان های زنجان، خدابنده و طارم اعلام کرد.

کد خبر 1159509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha