آغاز قرن جدید از سرزمین نور/ قلب‌هایی که فقط در کنار تو آرام می‌گیرند

به لحظه تحویل سال نزدیک می‌شویم؛ هر یک از زائران امامین کاظمین در گوشه ای از صحن و سرای ملکوتی این دو امام همام غرق راز و نیاز هستند و ظهور فرزندشان را از خداوند طلب می‌کنند.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی؛ زینب روحانی مقدم: سفر کردن در ایام بهار بسیار دلنشین است و روح انسان را زنده کرده و جلا می دهد، چه خوب است که سال جدید در سرزمینی آغاز شود که منبع عشق و ایثار است،‌همان جایی که ذره ذره گرد و خاک آن تبرک و سفره «هفت سین» اش با بقیه جاها متفاوت است، اینجا سفره هفت سین،‌دلهای عاشقانی است که دوری از معشوقشان دو ساله شده است.


دو سال است که ویروس منحوس کرونا لذت سفر کردن به خصوص به مناطق زیارتی را از مردم گرفته است و امسال با واکسینه ‌شدن مردم، این امکان فراهم شد تا به یکی از زیباترین سفرهای دنیا یعنی عتبات عالیات بروند. 


*سفر به سرزمین عشق و ایثار
روز ۲۸ اسفند از بیرجند به سمت تهران حرکت می‌کنیم تا با کاروانی ۴۰ نفره به زیارت اعتاب مقدسه عراق در آغازین ساعات شروع سال جدید مشرف شویم. چهار ساعت بعد از حرکت به میقات الرضا(ع)، شهر طبس می رسیم؛ جایی که عطر رضوی روح جانمان را نوازش می‌دهد.

 

در دل خواستار سالی آرام و بدور از بیماری برای مردم جهان هستم و البته سراسر شوق برای رسیدن به کربلای معلی. تمام لحظات زیارت حرم حسین ابن موسی الکاظم(علیه السلام) طبس دلمان در حرم یار پر میزند، آنقدر دوری دو ساله از کربلا دلنگ مان کرده است که ساعت ها و شب و روز فراموشمان می شود،‌چشم می گشاییم خود را وسط صحن جمکران می‌بینم که رو به مسجد خدمت امام زمان(عج) سلام می‌دهیم،‌جمکران سرزمین انتظار است و این لطف شامل حالمان شد تا قبل از سفر به سرزمین عشق در این مکان مقدس حاضر شویم. چشمانم که به گنبد فیروزه ای مسجد جمکران می افتاد ناخودآگاه روضه هایی که در باب شهادت مادر بزرگوارشان فاطمه زهرا(سلام الله عیلها) شنیدم،‌ در ذهنم مرور می شود. غربت امام حاضر اشک را مهمان چشمانم می‌کند و تعجیل در فرجش را از خداوند طلب می‌کنم،‌همین طور لحظات در ذهنم سپری می شود که صدای «صلوات» زائران مرا به خودم می آورد.

 

ساعت ۱۳:۳۰ به سمت نجف اشرف پرواز آغاز می شود و چند ساعت بعد پرواز در نجف اشرف به زمین می‌نشیند؛ قرار است طبق اعلام قبلی، سال جدید را در جوار بارگاه ملکوتی دو امام عزیزمان «موسی کاظم(ع) و جواد (ع)» را تحویل کنیم. در مسیر نجف تا کاظمین در این فکر بودم که این دو بزرگوار چه زندگی پر از درد و رنجی را پشت سر گذاشتند. امام موسی کاظم (ع) پدر بزرگوار ولی نعمت ما خراسانی ها سال های بسیاری از عمر خود را در زندان به سر بردند اما با وجود تمام سختی ها و تنگناها دست از هدایت بشریت بر نداشتند و چراغ هدایت انسان را به خوبی روشن نگه داشته و نگذاشتند جاهلان زمان به مقاصد شوم خود دست یابند. 

 

امام جواد(ع) هم در این شهر در کنار جد بزرگوارشان مدفون هستند؛ ایشان فرزند دلبند امام رضا(ع) هستند که بعد از پدر بزرگوارشان برای احیای دین مبین اسلام از هیچ تلاشی دریغ نکردند و بخشندگی و عفو ایشان مثال زدنی است و کسی نیست که از درگاه ایشان دست خالی برگردد. 

 

به حرم مطهر امامین کاظمین وارد می‌شویم، زائران حال و هوای عجیبی دارند؛ در دل شکر خداوند دارم که در ‌آغاز قرنی جدید و سال نو، زائر این سرزمین عشق و ایثار شده ام. دستان خود را به نشانه شکر بالا برده و ظهور حضرت حجت (عج) را از خداوند مسئلت می‌کنم.


*لزوم حسابرسی انسان به اعمالش
حجت الاسلام «یدالله وحدانی نیا» روحانی کاروان می گوید: عمر ما یک سرمایه مهمی است که انسان دارد و پایانش مشخص نیست و چه خوب است در ساعات پایانی سال بیندیشیم چه کارهایی انجام دادیم.

 

وی با تاکید بر اینکه خون های زیادی برای باز شدن راه کربلا ریخته شده است، از سردار سلیمانی به عنوان یک نماد مقاومت و امنیت یاد می کند و با اشاره به حدیثی از امام کاظم(علیه السلام) که می فرمایند: «کسی که هر روز به حساب اعمال خود نرسد از ما نیست. پس اگر کار نیک کرده است، از خداوند توفیق بیشتر آن را بخواهد. و اگر کار بد کرده است، از آن کار استغفار کند و آمرزش بخواهد و به سوی خدا توبه کند.»،‌می گوید: اینجا و در این لحظات آخر سال،‌ فرصت خوبی است تا مسیر رو به ترقی و کمال را انتخاب کنیم. 


*تعجیل در فرج امام زمان(عج) مهم ترین دعا در زمان تحویل سال
علی آقا یکی از زائران این کاروان است که در گوشه ای از حرم امن امامین کاظمین مشغول خواندن دعای تحویل سال جدید است. وی در گفتگو با خبرنگار شبستان می گوید: باورم نمی شود که اکنون در این مکان مقدس حاضر هستم. 


وی ادامه می دهد: برای اولین بار است که به این سفر معنوی آمده ام و اکنون در پوست خودم نمی گنجم که در این سرزمین حضور دارم. خدا را شاکر هستم که سال جدید را در بارگاه نورانی امامین کاظمین آغاز می کنم. 


علی آقا با بیان اینکه تعجیل در فرج امام زمان(عج) بهترین دعا است، می افزاید: متاسفانه امروز جهان در شرایطی قرار دارد که استکبار جهانی از هر شیوه و ابزاری برای نابود کردن اسلام و مسلمانان بهره می گیرد که در این میان،‌بصیرت هرچه بیشتر ما را می‌طلبد.

 

*این امنیت و آرامش را مدیون مدافعان حرم هستیم
فاطمه زهرا یکی دیگر از زائران بیرجندی است که در این سفر با ما همراه شده است. وی در گفتگو با خبرنگار شبستان می گوید: آمدن به سرزمین عشق بسیار توفیق بزرگی است که خداوند نصیبمان عاشقان اهل بیت(ع) می کند. 


وی با اشاره به اینکه در کاظمین غریبی اهل بیت(ع) بسیار نمایان است، می گوید: به لطف خدا و با تلاش و از خودگذشتگی مدافعان حرم و به خصوص سردار دل ها اکنون با امنیت و آرامش در این مکان حضور داریم و باید قدر این فرصت ها و نعمت ها را بدانیم. 

 

فاطمه زهرا ادامه می دهد: بعد از تعجیل در فرج امام زمان (عج) در این ساعات تحویل سال جدید از خداوند متعال درخواست دارم تا رهبر معظم انقلاب را در پناه خود سالم نگه دارد و سایه شان تا ظهور حضرت حجت(عج) از سرمان کم نشود.

 


 

 

کد خبر 1159571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha