نام نویسی ۲۰۰خادم الشهدا برای حضور در مناطق عملیاتی جنوب

مجیدی از ثبت نام ۸هزار مازندرانی برای حضور در اردوهای راهیان نور خبر داد و گفت: همچنین ۲۰۰ خادم برای خدمت به زائرین شهدا ثبت نام کردند که در دو برهه زمانی، بخش دانشجویی و مساجد و محلات اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، «عسگر مجیدی» با بیان اینکه با کاهش کرونا امسال بستری برای راه اندازی مجدد راهیان نور پیش آمد، اظهار کرد: راهیان نور بزرگترین رزمایش فرهنگی کشور و موثرترین برنامه فرهنگی به شمار می‌آید.

 

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلا افزود: با تلاشی که در مجموعه سپاه کربلا شده، دو اردوگاه شهید جعفرزاده در اندیمشک و اردوگاه شهید بلباسی در خرمشهر هرکدام با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر آماده شد و در خدمت زائرین است.

 

مجیدی ادامه داد: اطلاع رسانی در بین مردم و بسترسازی برای ثبت نام از اقداماتی بود که صورت گرفت و یک سایت تعریف شد و مردم با مراجعه به آن، ثبت نام کردند و آمار رسمی مشخص شد.

 

وی افزود: ارودگاه شهید جعفرزاده در اندیمشک به لحاظ فرهنگی و محیطی آماده شد و همزمان با ثبت نام زائرین، ثبت نام خادمین هم صورت گرفت و ۲۰۰ خادم برای خدمت به زائرین شهدا ثبت نام کردند که در دو برهه زمانی، بخش دانشجویی و مساجد و محلات انجام شد.

 

مجیدی خاطرنشان کرد: بخشی از خادمین در اردوگاه شهید جععرزاده اندیمشک و بخشی دیگر در اردوگاه شهید بلباسی خرمشهر آن هم در دو بازه زمانی ۱۰ روزه مستقر شدند.

 

وی بیان کرد: یکی از اقداماتی که انجام شد نگاه ما برای آینده است که اردوی راهیان نور را همانند زیارت عتبات و عالیات ببینیم و امکانی ایجاد شود که مردم برای زیارت به دفاتر زیارتی مراجعه و ثبت نام کنند.

 

مجیدی اضافه کرد: تلاش کردیم اطلاع رسانی صورت بگیرد و مردم بصورت خودجوش و با خودرو‌های شخصی در اردوی راهیان نور حضور پیدا کنند.

 

وی افزود: باتوجه به ظرفیت اردوگاه‌ها به مدت ۳ روز از زائرین بصورت رایگان در بخش اسکان و تغذیه میزبانی صورت می‌گیرد و اگر هزینه ناچیزی در زمان ثبت نام گرفته شد فقط به جهت قطعی شدن ثبت نام بود.

 

مجیدی با بیان اینکه تا امروز ۸ هزار نفر ثبت نام کردند که در ۹ بازه زمانی در اردوگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند، اظهار کرد: اعزام از ۱۷ اسفند شروع شد و پشتیبانی‌های ترابری، ایمنی راه، بهداشتی و درمانی نیز صورت گرفت.

 

وی با اشاره به اینکه تا به امروز استقبال خوبی صورت گرفت و به لحاظ محتوایی اردو، راویان مجرب و آموزش دیده با کاروان‌ها همراه شدند، گفت: در کنار آن نیز از طلاب عزیز در مسائل اعتقادی و از مداحان در مناسبت‌های مذهبی، استفاده شد تا زائرین بهترین استفاده مطلوب از زیارت را داشته باشند.

کد خبر 1159572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha