مشکل سه دهه بی آبی روستای حسین آباد برطرف شد

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان گفت: مشکل سه دهه بی آبی روستای حسین آباد این شهرستان برطرف شد.

«شهرام رمضانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار کرد: مشکل سه دهه کم آبی و حتی بی آبی روستای حسین آباد از توابع بخش مرکزی شهرستان بر طرف شد و اهالی این روستا از آب شرب سالم و پایدار برخوردار شدند.

 

 

مدیر امور آب و فاضلاب شیروان عنوان کرد: کلنگ زنی عملیات اجرایی این طرح خردادماه سال 1400 آغاز شد که در کمتر از دوماه، 7.5 کیلومتر شبکه انتقال برای آن انجام شد و 85 میلیارد ریال از محل اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان و استان برای آن هزینه شد که با اتمام طرح هزار و 300 خانوار مشتمل بر 4 هزار و 500 نفر جمعیت از خدمات آن بهره مند شدند.

 

 

رمضانی با بیان اینکه محل تامین آب این روستا از چاه شماره 18 شیروان واقع در منطقه شیرکوه است، خاطرنشان کرد: حسین آباد دارای چشمه می باشد ولی از چاه هم 6 لیتر بر ثانیه بر ثانیه استفاده می کند، قبلا مردم روستا برای تامین آب خود از چشمه و چاه استفاده می کردند که به دلیل ریزش چاه و خارج شدن از مدار اکنون از چشمه استفاده می کنند.

 

 

وی تصریح کرد: تامین آب پایدار آن هم از چاه های منطقه شیرکوه پروژه ای بود که کسی باور نداشت اجرا شود حتی در دراز مدت ولی با تزریق اعتبارات و سرعت عملیات طرح این کار به پایان رسید.

 

 

وی با بیان اینکه با تخصیص به موقع اعتبارات مشکل روستاهای بی آب و تنش آبی برطرف و از آب شرب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد، اضافه کرد: شهر شیروان با 85 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی، بیش از 42 هزار مشترک آب دارد.

 

 

کد خبر 1159602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha