بناهای تاریخی و گردشگری استان زنجان، میزبان مسافران نوروزی

ارجمند از معرفی جاذبه های گردشگری به مسافران نوروزی در ورودی شهر زنجان خبر داد و گفت: ۵۴ راهنمای گردشگری در بناهای تاریخی و گردشگری استان مستقر هستند و مسافران را راهنمایی می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موزه‌های مردان نمکی، رختشویخانه، پیر احمد زهرنوش، غار کتله خور، گنبد سلطانیه و کیوسک معرفی در ورودی شهر زنجان مستقر بوده و ۲۴ نفر روز از طرف جامعه راهنمایان گردشگری و بقیه از پرسنل مجموعه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان مستقر هستند.

 

امیر ارجمند ادامه داد: تمهیدات لازم برای راهنمایی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی در استان زنجان اندیشیده شده و همه بناهای تاریخی استان آماده میزبانی از مهمانان نوروزی هستند.

 

وی افزود: برای ایام نوروز راهنمایان گردشگری استان از تاریخ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ تا پایان تعطیلات نوروز در همه اماکن تاریخی قابل بازدید و تحت پوشش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهر زنجان، گنبد سلطانیه، موزه‌ها و شهرستان‌های تابعه مستقر خواهند شد و در خصوص پیشینه تاریخی آثار، فرهنگ، آداب‌ورسوم توضیحاتی را به گردشگران ارائه خواهند داد.

 

این مسئول با اشاره به وجود یک اثر ثبت جهانی و 904 اثر ثبت ملی و هزاران اثر شناخته‌شده در استان زنجان گفت: کیوسک‌های اطلاع‌رسانی گردشگری در فاز نخست در قالب توزیع بروشور، نقشه و سی دی با هدف اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری زنجان و به منظور ایجاد تسهیل در امر اطلاع‌رسانی به گردشگران ورودی به استان در مبادی ورودی استان و محل‌های پرتردد شهری احداث شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان اظهار کرد: این پایگاه‌ها در مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان برای پاسخگویی به مسافران نوروزی برای معرفی مراکز اقامتی و گردشگری برپاشده است؛ و بنای ما توسعه زیرساخت‌های گردشگری در شهر است.

 

ارجمند خاطرنشان کرد: جاذبه‌های گردشگری را در نقشه راهنمای گردشگری مشخص کردیم و سعی کردیم از نمادهای رنگی استفاده کنیم تا برای گردشگر خسته کننده نباشد.

 

وی ادامه داد: گشت‌های مشترکی از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، بهداشت، تعزیرات و صنعت، معدن و تجارت برای نظارت بر واحدهای پذیرایی گردشگری و اقامتی در طول ایام نوروز تشکیل‌شده است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان بیان کرد: طرح امداد و نجات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان با استقرار پایگاه‌های ثابت و سیار اجرا می‌شود. در راستای کاهش تصادفات به‌ویژه در ایام نوروز، چادرهای هلال‌احمر در ورودی تمامی شهرستان‌ها نصب‌شده است. در چادر سلامت تست قند خود و فشارخون از مسافران انجام می‌شود.

 

وی گفت: دستگاه‌های خدمات رسان استان باید از همه توان و ظرفیت خود برای ارائه بهترین خدمات به مسافرانی که استان زنجان را مقصد گردشگری انتخاب می‌کنند انجام دهند.

 

ارجمند اظهار داشت: به دلیل واکسیناسیون بیشتر مردم و برداشته شدن محدودیت‌های سفر پیش‌بینی ما این است که با موجی از مسافران نوروزی مواجه شویم، به همین دلیل از اول اسفندماه نظارت بر اماکن و واحدهای خدمات رسان را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان آغاز کرده‌ایم.

کد خبر 1159805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha