تردد بیش از ۲ میلیون ۴۲۲ هزار وسیله نقلیه در جاده های لرستان

شرفی گفت: پنج روز اول تعطیلات نوروز تردد ۲ میلیون و ۴۲۲هزار و ۷۲۴ وسیله نقلیه در جاده‌های استان لرستان ثبت شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان ازخرم آباد، «عباس شرفی» امروز(2 فروردین) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: طرح ویژه نوروزی در راه های استان لرستان در حال اجراست.

 

وی افزود: از ۲۵ تا ۲۹ اسفند ماه سال گذشته تردد ۲ میلیون و ۴۲۲ هزار و ۷۲۴ وسیله نقلیه توسط ۶۸ تردد شمار برخط موجود در جاده‌های استان ثبت شده است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استا لرستان اذعان داشت: این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیون و ۸۹۲هزار و ۷۹۵ وسیله نقلیه بود ۲۸ درصد افزایش نشان می دهد.

 

وی افزود: در روز یکشنبه ۲۹ اسفند سال گذشته تعداد ۳۹۰ هزار و ۳۱۹ وسیله نقلیه در جاده‌های استان تردد نموده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۳۳۴ هزار و ۱۲۸ از رشد خوبی برخوردار شده است.

 

شرفی با بیان اینکه درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در روز ۲۹ اسفند ۱۰.۳ درصد بوده است، اظهار داشت: متوسط سرعت ثبت شده در این روز نیز ۸۰.۷ کیلومتر بر ساعت و زمان اوج تردد بین ۱۱ تا ۱۲ ظهر گزارش شده است.

 

وی ادامه داد: بیشترین تردد وسایل نقلیه به ترتیب مربوط به جاده‌های سه راهی چالانچولان (بروجرد)_ خرم آباد، خرم آباد - پلدختر و بروجرد _ ملایر است.

 

شرفی با اشاره به آمار مسافران حمل و نقل عمومی برون شهری گفت: در پنج روز اول طرح نوروزی از ۲۵ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ تعداد ۲۱ هزار و ۵۸۴ نفر از خدمات حمل و نقل عمومی برون شهری استان بهره مند شده اند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد رشد دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اظهارکرد: همچنین تعداد مسافران ورودی به استان در این مدت ۲۶هزار و ۲۶۱ نفر بوده که نسبت به سال گذشته با ۱۳درصد افزایش همراه است و تعداد مسافران خروجی از استان ۱۲هزار و ۹۲ نفر گزارش شده که ۳۰درصد افزایش نشان می دهد.

 

کد خبر 1159856

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha