بیش از ۳۹ هزار و۴۴۵ نفر از اماکن گردشگری لرستان بازدید کردند

قاسمی با اشاره به آمادگی جاذبه های گردشگری لرستان برای استقبال از مسافران نوروزی، گفت: تاکنون بیش از ۳۹ هزار و ۴۴۵ نفر ازجاذبه های گردشگری لرستان بازدید کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،«سید امین قاسمی» امروز (2 فروردی) در سخنانی  اظهار داشت: بازدید مسافران نوروزی از مناطق گردشگری استان لرستان از ۲۷ اسفندماه سال 1400 آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه مناطق گردشکری و توریستی استان لرستان آماده استقبال از مسافران نوروزی است، افزود: تاکنون بیش از 39 هزار و 445 نفر از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و توریستی این استان بازدید کردند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان لرستان با بیان اینکه تاکنون شش جاذبه تاریخی طبیعی استان بیشترین بازدید را داشته اند بیان کرد: در این راستا آبشار بیشه، مجموعه تاریخی فلک الافلاک، آبشار نوژیان، آبشار گریت، موزه زبان و فرهنگ لرستان بیشترین آمار بازدید کننده را داشتند.

 

وی ادامه داد: در این مدت ۱۱ هزارو ۸۹۶نفر از آثار تاریخی، پنج هزار و ۱۴۱ نفر از آثار دست ساز، چهار هزار و ۸۱۴ مذهبی و ۱۷ هزار و ۵۹۴ نفر از آثار طبیعی لرستان بازدید کردند.

 

قاسمی بیان کرد: از ۲۷ اسفند تا روز گذشته ۲۲ هزار و ۴۳۳ نفر در  پایگاه‌های اسکان آموزش و پرورش، هتل ها، مجتمع های گردشگری مهمانپذیرها اقامت داشتند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان اظهار کرد: ۲۸ هتل و هتل آپارتمان، هشت اقامتگاه بوم گردی فعال با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ تخت خواب و ۵۰۰ کف خواب در استان وجود دارد.

کد خبر 1159859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha