رمز موفقیت ما در مقابل دشمن، فرهنگ مقاومت مردم است

مخبر با بیان اینکه ایران از نظر تسلیحاتی از همه کشورهای منطقه بالاتر است گفت: تقابل ایران با دشمن هیچ‌گاه از بین رفتنی نیست و رمز موفقیت ما در مقابل دشمن، فرهنگ مقاومت مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «محمد مخبر» امروز (سه شنبه ۲ فروردین) در حاشیه بازدید از مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقابل ایران با دشمن به صورت ریشه‌ای است و هیچگاه از بین رفتنی نیست.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه رمز موفقیت ما در تقابل با دشمن که سلاح‌های پیشرفته‌تری از ما دارد، روحیه جهادگونه و فرهنگ مقاومت در بین مردم است افزود: برخی گمان می‌کنند با مذاکره مشکلات برطرف می‌شود که اینچنین نیست هرچند باید این کار هم انجام و تحریم‌ها برداشته شود.

 

وی تاکید کرد: برای اینکه تحریم ها برطرف شود و بتوانیم در مذاکرات موفق باشیم لازم است در موضع قدرت بمانیم ضمن اینکه دشمن باید بپذیرد که نمی‌تواند ما را از بین ببرد.

 

مخبر با اشاره به اینکه ساواک نزدیک پیروزی‌ انقلاب اسلامی، تعدادی از سرویس‌های اطلاعاتی اسراییل را برای کمک به ایران و مقابله با انقلابیون دعوت کرده بود ادامه داد: این افراد وقتی روحیه بالای مردم را با وجود شهادت تعداد زیادی از آنها مشاهده کردند متوجه ناتوانی خود برای تقابل با مردم شدند.

 

وی ابراز کرد: اگر روحیه مقاومت مردم نبود هیچ توفیقی حاصل نمی‌شد لذا این روحیه می‌تواند دشمن را زمینگیر وما را پیروز کند درنتیجه باید روی نقش افراد در پیروزی‌ها به خوبی کار کنیم.

 

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه مردم‌ دزفول در دوران دفاع مقدس در شهر ماندند و شهید دادند اضافه کرد: در دوران جنگ تحمیلی صحنه های جهادگونه و پر از جوانمردی زیادی در دزفول رخ داد بعنوان مثال یک خانواده ۱۱ نفره دزفولی ۹ شهید و یک خانواده دیگر پنج شهید تقدیم میهن اسلامی کرده‌اند.

 

وی با اشاره به مشکلات فراوانی که برای مردم دزفول در ایام هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن رخ داد خاطر نشان کرد: متاسفانه این موضوع به خوبی و به درستی منعکس نشد.

 

مخبر اذعان کرد: از مدیرکل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان می خواهم مقاومت و فرهنگ جهادی مردم را در شهرهایی نظیر دزفول که در وسعت زیادی زیر بمباران بودند را به خوبی انعکاس دهد.

 

وی با بیان اینکه مردم‌ ما در دوره‌ای با تفنگ شکاری مقابل دشمن بعثی ایستادند تصریح کرد: ولی اکنون ما به لحاظ تسلیحاتی از همه کشورهای منطقه بالاتر هستیم.

 

معاون اول رئیس جمهور درباره بودجه یادمان‌ها و موزه‌های دفاع مقدس یاد آور شد: از محل سفر ریاست جمهوری عدد خوبی برای این موزه‌ها در نظر گرفته شده و قرار است برای رفع مشکلات آنها بودجه سه برابر شود.

 

کد خبر 1159896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha