آیت الله رودباری مدرسه علمیه جامع رشت را مهد پرورش عالمان برجسته کرد

ستاد کانون‌های مساجد گیلان در بیانیه خود آورده است: آیت الله رودباری عمر شریف خود را وقف تربیت نسل جوان این مرز و بوم کرد و با اخلاق مداری، سعه صدر و تواضع مثال زدنی مدرسه علمیه جامع رشت را مهد پرورش عالمان و فضلای برجسته نمود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با صدور بیانیه‌ای، رحلت عالم ربانی آیت الله سیدمجتبی رودباری را تسلیت گفت.متن بیانیه به شرح زیر است.

 

انا لله و انا الیه راجعون* 

 إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ 

آیت الله رودباری، عالمی فرهیخته  و فقیهی جا افتاده و استادی مسلط و مدیری توانمند در تربیت طلاب و علمای شایسته برای این مرز و بوم بود. توان مدیریتی ایشان در تربیت و تشحیذ طلاب به علوم حوزوی منشا آثار، خیرات و برکات زیادی برای استان گیلان و کشور بوده است.
زندگی پر پربرکت و مدیریت بی نظیر ایشان منشا پرورش طلاب و افاضلی شد که ثمرات وجودی این طلاب گرانقدر در جای جای استان و کشور مشهود و ملموس می باشد. فقیهی که عمر شریف خود را وقف تربیت نسل جوان این مرز و بوم کرد و با اخلاق مداری، سعه صدر و تواضع مثال زدنی مدرسه علمیه جامع رشت را مهد پرورش عالمان و فضلای برجسته نمود.


زیباترین دوران طلبگی آشنایی با این عالم وارسته و تحت مدیریت اخلاقی و علمی و فقهی ایشان قرار گرفتن بود. از بزرگترین برجستگی های ایشان که در طول ۶ سال حضور تحت مدیریتشان شاهد بودم در کنار سجایای بزرگ اخلاقی  و علمی، اولا استفاده از اساتید بزرگ و به نام برای تربیت علمی و اخلاقی طلاب و ثانیا تسهیل برای ورود دانش آموختگان و طلاب مدرسه اش به جرگه استادی سطوح پائین تر برای تقویت بعد علمی و کسب تجارب گرانقدر بود. فقدان این عالم شریف یقینا برای استان گیلان و حوزه های علمیه ضایعه بزرگی است.

 

اینجانب این ضایعه بزرگ را به محضر حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مراجع عظام تقلید و حوزه‌های علمیه خصوصا پرورش یافتگان در محضرش و مردم شریف استان گیلان و بیت مکرم و معززشان تسلیت گفته و برای ایشان علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی و سلامتی از خداوند متعال خواستارم.

 

کد خبر 1159947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha