بیش از ۵ هزار نفر از سد و نیروگاه کرخه اندیمشک بازدید کردند

یزدانی‌پور با بیان اینکه در روزهای نخست سال جدید بیش از پنج‌هزار نفر از این سد بازدید کردند گفت: سد کرخه به مناسبت ایام عید نوروز از ۲ تا ۱۲ فروردین و از ساعت ۹ تا ۱۷ آماده بازدید مسافران نوروزی، کاروان‌های راهیان نور و عموم مردم است.

«محمدرضا یزدانی‌پور» ظهر امروز (چهارشنبه ۳ فروردین) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اینکه سد کرخه اندیمشک به مناسبت ایام عید نوروز از ۲ تا ۱۲ فروردین و از ساعت ۹ تا ۱۷ آماده بازدید مسافران نوروزی، کاروان‌های نور و عموم مردم است اظهار کرد: بازدیدکنندگان با همراهی نفرات تعیین شده شرکت با خودروی شخصی مسیر را از درب ورودی تا سرریز سد کرخه طی و از تاج آن بازدید می‌کنند اما بازدید از نیروگاه و مسیر کنار رودخانه به‌خاطر شرایط ایمنی و حراستی ممنوع است.

 

مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه اندیمشک افزود: این بازدیدها با رعایت دستورالعمل‌های کرونایی انجام می‌شوند که برای حفظ سلامتی بازدیدکنندگان، یک ایستگاه واکسیناسیون با همکاری شبکه بهداشت شهرستان اندیمشک در سد کرخه مهیا شده است که افراد می‌توانند در ابتدای شروع بازدید، واکسن کرونای خود را دریافت کنند.

 

وی با اشاره به وضعیت خشکسالی در ۲ سال اخیر اذعان کرد: حجم مخزن سد کرخه کاهش چشمگیری داشته که هم‌اکنون با تراز ۱۷۹.۷۰، حجمی معادل یک‌میلیارد متر مکعب دارد.

 

یزدانی‌پور تصریح کرد: با توجه به افت تراز مخزن و خارج شدن واحدهای نیروگاه از مدار تولید، خروجی آب جهت مناطق پایین‌دست سد کرخه از طریق دریچه‌های تحتانی کالورت صورت می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اينکه با همراهی و همدلی مردم در صرفه‌جویی مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی می‌توانیم خشکسالی را پشت سر بگذاریم خاطر نشان کرد: از مردم تقاضا داریم با توجه به کمبود آب مخزن سد کرخه، در مصارف کشاورزی و خانگی صرفه‌جویی کنند.

 

کد خبر 1160053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha