۱۴۵ نفر روز در کردستان در طرح ملی امداد و نجات نوروزی فعالیت دارند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: تاکنون ۱۴۵ نفر روز در کردستان در طرح ملی امداد و نجات نوروزی فعالیت داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان در جلسه ایمنی راههای کردستان اظهار کرد: امسال ۳۱ پایگاه نوروزی از ۲۵ اسفند در استان راه‌اندازی شده است که تا امروز ۱۴۵ نفر روز در این پایگاه‌ها درگیر طرح نوروزی بوده‌اند.

 

وی افزود: ۹ حادثه شامل برف و کولاک و حوادث جاده‌ای در استان اتفاق افتاده است که ۶۳ مورد خودرو درگیر و ۳۰ نفر آسیب ‌دیده در جریان این حوادث امدادرسانی شده‌اند و چهار نفر نیز اسکان یافته‌اند.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کردستان بیان کرد: هلال احمر آمادگی اسکان خودرو و تیم امدادی را در گردنه صلوات‌آباد برای خدمت به مردم دارد.

 

 

پنج ایستگاه سلامت در کردستان فعال است

 

رضا پیرا مدیر اورژانس ۱۱۵ نیز در این جلسه عنوان کرد: اورژانس پیش بیمارستانی در سطح جاده‌ها به فاصله هر ۲۰ کیلومتر یک پایگاه مستقر ۲۴ ساعته دارد و در مبادی ورودی استان از سمت بانه، سقز، بیجار و کامیاران پنج ایستگاه سلامت فعال است.

 

وی بیان کرد: خدماتی که این ایستگا‌ه‌ها ارائه می‌دهند شامل ویزیت بیماری‌های مزمن همچون قند خون، فشار خون است و بروشورهایی در زمینه کمپ‌های سلامت تهیه شده و در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

 

پیرا عنوان کرد: در سطح شهرها نیز ۲۳ پایگاه به صورت ۲۴ ساعته مستقرند که در صورت نیاز مسافران به ۱۱۵ در کمترین زمان ممکن به مردم خدمات می‌دهند.

 

وی همچنین از آمادگی بالگرد برای مناطق صعب‌العبور برای خدمت به مردم خبرذداد و گفت: در بیمارستان‌ها نیز متخصصین در بیمارستان‌ها حضور دارند و مشکلی برای خدمت‌رسانی به مردم وجود ندارد.

 

 

انجام عملیات اجرایی ایمن‌سازی در تونل گردنه صلوات‌آباد

 

 

عرفان مرادی مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در گردنه صلوات‌آباد عملیات اجرایی ایمن‌سازی و نصب تابلو علائم و نیوجرسی در کنار تونل انجام شده است.

 

وی افزود: برای ایمنی گردنه صلوات‌آباد در مجموع، نصب علائم و تابلو برای کاهش سرعت تا جایی که به لحاظ هندسی و از نظر قوس امکانپذیر بوده انجام شده است و نصب بنر برای کاهش سرعت و علائم اخطاردهنده کنترل سرعت نیز انجام می‌شود.

 

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان کردستان بیان کرد: سه راهی مریوان نیز کارگاه راهسازی است و هنوز علائم ایمنی به اتمام نرسیده و سعی بر این است تا با نصب علائم مسافران راهنمایی شوند و در مسیرهای ورودی دچار سر درگمی نشوند.

کد خبر 1160063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha