پیش بینی جوی در کشاورزی یک ساعت قبل از آن تأثیری ندارد

مهاجر با بیان اینکه در بخش کشاورزی پیش بینی وقوع پدیده جوی، یک ساعت قبل از آن تأثیری ندارد و نمی‌توان کار انجام داد، گفت: تخریب‌ها در پدیده‌های جوی بیشتر در گلخانه‌ها و باغات اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، علیرضا مهاجر، سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی شب گذشته (چهارشنبه 3 فروردین) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه در بخش کشاورزی پیش بینی وقوع پدیده جوی، یک ساعت قبل از آن تأثیری ندارد و نمی‌توان کار انجام داد، گفت: تخریب‌ها در پدیده‌های جوی بیشتر در گلخانه‌ها و باغات اتفاق می‌افتد.

 

وی با بیان اینکه استفاده از کود‌های پایه مانند پتاس مقاومت محصول را افزایش می‌دهد و می‌تواند بهتر در مقابل تغییرات جوی دوام بیاورد.

 

مهاجر گفت: ارتباط بسیار تنگاتنگی با سازمان هواشناسی داریم و داده‌های هواشناسی به ویژه در مقابل سرمازدگی بسیار اهمیت دارد و ما از راه‌های گوناگون هشدار‌های سازمان هواشناسی را به کشاورزان منتقل می‌کنیم، گفت: شنبه آینده در قرارگاه امنیت غذایی همه داده‌های مربوط به پدیده‌های جوی بررسی می‌شود و اطلاعات به رؤسای سازمان‌های استان‌ها انتقال می‌یابد و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

 

سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بيان کرد: در برخی موارد هشدار‌های سازمان هواشناسی نتوانسته است اتفاقات واقعی را پیش بینی کند، اما در بسیاری از موارد این گزارش‌ها به ما کمک کرده است.

 

کد خبر 1160123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha