مدیریت ۴۲حادثه از ابتدای سال جاری تا کنون در گیلان

غلامی در تشریح فعالیت های نوروزی هشت روز گذشته جمعیت هلال احمر گیلان گفت: از ابتدای سال جاری و در طرح نوروزی ۴۲ حادثه را مدیریت کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سیاوش غلامی» امروز(پنج شنبه،۴ فروردین) در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات صورت گرفته توسط هلال احمر گیلان در قالب طرح خدمات نوروزی که از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا به امروز بیان کرد: در اجرای بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه جمعیت هلال احمر در استان گیلان، ۱۶ پست ثابت و ۹ پست سیار و همچنین ۷ پست دوستدار کودک با مشارکت بیش از چهار هزارو ۷۷۰ (نفر روز) از اعضای جوانان از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون در حال برگزاری است.



مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده جمعیت هلال احمر در حوزه امداد و نجات (طرح خدمات نوروزی) گفت: از ابتدای سال جاری و در طرح نوروزی ۴۲ حادثه را مدیریت کردیم.



وی افزود: ۲۳ حادثه مربوط به تصادفات، هشت مورد انحراف و برخورد با موانع و چهار مورد نیز مربوط به واژگونی بوده است که از این تعداد ۱۹ مصدوم را به مراکز درمانی منتقل شده اند.



غلامی همچنین به خدمات سرپایی که به مردم ارائه شده است، اشاره و اظهار کرد: خدمات و درمان های سرپایی به پنج نفر از هموطنان ارائه شده است و در هفته نخست سال جاری نیز ۱۴۰ نفر از نجاتگران در قالب ۴۷ تیم در حوزه خدمات رسانی مشارکت داشته اند.



وی تصریح کرد: با توجه به اجرای بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، در این طرح ۱۶ پست ثابت و ۹ پست سیار و همچنین هفت پست دوستدار کودک با مشارکت بیش از ۴ هزار و ۷۷۰ نفر روز از اعضای جوانان از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۰ تاکنون در حال برگزاری است.  



غلامی اضافه کرد: در هشت روز گذشته افزون بر از هزار و ۱۱۴ نفر به نقاط ایمن توسط اعضای جوانان مستقر در پست راهنمایی شدند.



وی با اشاره به فعالیت هشت پست دوچرخه سوار و ۳۴ پست پیاده سحاب در نقاط مختلف گردشگری نیز افزود: ۷۲۶ نفر توسط اعضای تیم سحاب با نقاط حادثه خیز و ایمنی در سفر آشنا شدند.



غلامی اظهار کرد: ۶۲۵ نفر با آموزش مهارت های ترافیکی و ۲۰۶ نفر در حوزه فضای دوستدار کودک آشنا شدند.

 


مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به اجرای پویش بهرفت در پست های نوروزی افزود: بیش از ۴۶۱ نفر با امضای میثاق نامه به پویش بهرفت پیوستند.



غلامی با اشاره به اجرای پویش ملی چلچراغ و جشنواره رفیق خوشبخت ما افزود: بیش از ۲۹۲ نفر به این پویش و جشنواره دعوت شدند.


وی گفت: تاکنون تعداد ۷۷۰ عدد اقلام فرهنگی شامل بروشور، نقشه و تقویم و لوح فشرده در بین مسافرین توزیع شده است.



غلامی تصریح کرد: بیش از ۳۰۳ نفر با مهارت های امداد و کمک های اولیه و سنجش فشارخون آشنا شدند.



مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان همچنین ضمن اشاره به تعداد بنرهای چاپ شده طرح نوروزی اظهار داشت: بنرهای طرح نوروزی (جوانان، امداد و نجات و هلال احمر) ۵۰ عدد و بنرهای ایمنی در سفر، راه ها و واکسیناسیون به تعداد ۱۴۲ عدد در استان گیلان نصب شده است، همچنین پوشش خدمات و فعالیت های انجام شده در طرح توسط روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان از طریق صدا و سیما، خبرگزاری های و پایگاه های خبری مجازی، برخط و مکتوب صورت گرفته است.

کد خبر 1160185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha