وداع با پیکر آیت الله محمدی ری شهری/ پیکر آیت الله ری شهری(ره) در جوار حضرت عبدالعظیم(ع) آرام گرفت

مراسم تشییع و تدفین یار امین و شجاع انقلاب اسلامی، آیت الله محمدی ری شهری، امروز پنج شنبه ۴ فروردین ماه در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛‌ آیت الله محمد محمدی ری شهری، یار امین و شجاع انقلاب اسلامی، عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام، شامگاه یکم فروردین ماه در سن 76 سالگی به علت بیماری در بیمارستان خاتم الانبیاء تهران، دارفانی را وداع گفت و به لقاءالله پیوست.

پیکر عالم ربانی، یار امین و شجاع انقلاب اسلامی، آیت الله محمد محمدی ری شهری(ره)، عضو مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز بر دستان مردم ولایتمدار شهرستان ری و تهران، خادمین آستان مقدس حضرت سیدالکریم(ع)، شاگردان و دوستداران آن عالم فرزانه تشییع شد.

مردم ولایتمدار و مسئولان کشوری و لشگری و تولیت های اعتاب مقدس در ایران و عراق و دوستداران آن استاد فرزانه و مجاهد انقلابی به پاس سال ها مجاهدت علمی،عملی، سیاسی در عرصه های مختلف و همچنین خدمت خالصانه در بارگاه نورانی حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در این آستان حضور یافتند و در فراق این یار دیرین امام و رهبری اشک ماتم ریختند.

این بارگاه ملکوتی مملو از عزادارانی بود که با ذکر لا اله الا الله، محمد رسول الله، علی ولی الله و یا حسین در دقایق پایانی وداع با «کلینی زمان» و خادم حضرت سیدالکریم(ع)، پیکر مطهرش را از میدان اصلی شهرری به سمت حرم مطهر تشییع و آن عالم برجسته را به سمت خانه ابدیش بدرقه کردند.

در این مراسم آیت الله حسینی بوشهری بر پیکر آن عالم مجاهد اقامه نماز نمود و پیکر تولیت فقید آستان مقدس، گرد ضرایح مطهر طواف داده شد و سرانجام پیکر آن استاد فرزانه در جوار مولای کریمش، حضرت عبدالعظیم(ع) آرام گرفت.

گفتنی است، ویژه برنامه یادبود مرحوم آیت الله محمدی ری شهری(ره) امروز از ساعت 15 با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولین در مصلای امام علی(ع) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می شود.

آیت الله محمدی ری شهری، که از چهره‌های‌ سرافراز جمهوری‌ اسلامی‌ و دارای‌ مواقف‌ افتخار آمیز در طول‌ سالیان‌ گوناگون بوده و در سال‌های انقلاب نیز در صف اول مبارزات قرار داشت و از سوی ساواک دستگیر و تبعید شده بود و پس از انقلاب هم در مسئولیت‌هایی چون عضویت در مجلس خبرگان رهبری، تصدی وزارت اطلاعات، دادستانی کل کشور و برخی مسئولیت های دیگر از جمله تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام و تأسیس و مدیریت دانشگاه قرآن و حدیث خدمت کرد. 

این عالم ربانی همواره اهتمام ویژه ای به نشر احادیث داشته و تأسیس مؤسسه دارالحدیث و دانشگاه قرآن و حدیث و انتشار کتاب شریف میزان الحکمه و صدها جلد دانشنامه حدیثی از جمله سوابق علمی ایشان بشمار می رود که از همین رو از سوی برخی مراجع عظام به عنوان «مجلسی دوران» ونیز « کلینی زمان» ملقب شده اند. 

 

 

مرحوم آیت‌الله ری‌شهری در صف اول تظاهرات انقلابی

یادداشت زیر گواهی بر مبارزات انقلابی  آیت‌الله ری‌شهری به اسناد ساواک است:

در ساعت حدود ١٨:٠٠ روز ١۴ /٩ /۵٧ ابتدا سید محمدتقی حسینی طباطبایی در مسجد حکیم که تعداد حدود دو هزار نفر از طبقات مختلف مردم که اکثریت آنان را افراد جوان و دانش آموزان دبیرستان تشکیل می دادند سخنرانی نموده و در مورد اجتماع صبح روز ١۴ /٩ /۵٧ که سبب ترس او گردیده بود اظهار داشت نباید در خیابان شعارهای تند می دادید و سپس اجتماع کنندگان را دعوت به حفظ نظم و آرامش در تظاهرات خود نموده و گفت هرکدام از ما به نوبه خود یک پلیس است و باید از هر لحاظ مرتب باشیم و شعارها یکسان باشد.


پس از وی شیخ محمد محمدی ری‌شهری که گفته می شود داماد یکی از آیت‌الله‌های مشهد بوده و تألیفاتی از جمله عدالت از دیدگاه شیعه، راه شناخت خدا، آگاهی و مسئولیت و داستان‌های علمی دارد منبر رفته و شروع به سخنرانی و ایراد مطالب تحریک‌آمیز نموده و پس از نوحه‌خوانی توسط احمد رضایی آنگاه سیدمحمدتقی حسینی طباطبایی دستور داد که بیرون بروند و خیلی مرتب راه بیفتند و ضمن راهپیمایی که خودش (سید محمدتقی) و سید حسین قریشی و شیخ محمد محمدی در رأس صنوف قرار داشتند.

کد خبر 1160191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha