هدف از کسب دانش نباید ثروت اندوزی باشد

آیت‌الله ملک حسینی با بیان اینکه دانش قدرت می آورد و دانایی نیز موجب توانایی، آرامش و ثروت می شود گفت: هدف از کسب دانش نباید ثروت اندوزی باشد و اگر فردی هدف خود از کسب علم را ثروت قرار دهد سقوط می کند و مبتلا به بداخلاقی در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، آیین نکوداشت حجت الاسلا‌م خسروپناه از علمای دزفول با حضور مسئولان کشوری و استانی در سالن شیخ انصاری دانشگاه آزاد دزفول برگزار شد.

 

«آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی» در این آیین اظهار کرد: به حد هیچکس نمی‌توان دست زد؛ اگر خُردی را بزرگ کنیم مبتلا به تملق شده‌ایم و اگر بزرگی را خُرد کنیم در برابر او تکبر کرده‌ایم؛ تملق و تکبر هردو نکوهیده است.

 

نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری دزفول را شهر ایمان، عزت، مقاومت و شهر شیخ اعظم و فخر علم، فقه و بزرگانی چون قاضی ها، معزی ها و نبوی ها و دیگر مفاخر علم و دین دانست و اضافه کرد: تجلیل از عالمان، تکریم رفتار و دانش آنها کاری مورد تحسین است و برگزاری چنین برنامه هایی ستایش کرامت ها و فضیلت های انسان است.

 

وی با بیان اینکه دانش قدرت می آورد و دانایی نیز موجب توانایی، آرامش و ثروت می شود عنوان کرد: هدف از کسب دانش نباید ثروت اندوزی باشد و اگر فردی هدف از کسب علم را ثروت قرار دهد سقوط می کند و مبتلا به بداخلاقی در جامعه می شود.

 

«حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی» نیز در این آیین ابراز کرد: این برنامه در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری با محور جهاد تببین است.

 

امام جمعه دزفول ادامه داد: نکوداشت یک فرد فرهیخته در قید حیات یک اقدام فرهنگی ارزنده است که بایست نسبت به این موضوع از حوزه فرهنگی توجه بیشتری شود.

 

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام خسروپناه در شکل دادن کلام امام نقشی اساسی ایفا کرد و گفت: خسروپناه با ارائه آثار، مقالات و پژوهش هایش که همچنان ادامه دارد خدمات ارزنده‌ای در این حوزه داشته است.

 

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی خاطر نشان کرد: جنگ ما جنگ نرم و جنگ فرهنگی است که باید منویات رهبری را اجابت کنیم.

 

در ادامه «محمدرضا سنگری» تاکید کرد: اگر دزفول را پایتخت مقاومت تاریخ بنامیم بیراهه نگفته‌ایم؛ دزفول شهر دفاع از ارزش‌های علوی است و این شهر در زمینه دفاع از حقیقت، ارزش‌ها و فضیلت‌ها و همچنین در زمینه پروراندن افراد بزرگ، پیشینه‌ای دراز دارد.

 

این نویسنده و پژوهشگر برجسته حوزه آیینی حجت‌الاسلام خسروپناه را افسر جنگ نرم خواند و بیان کرد: سنگ تمام گذاشتن از ویژگی‌های ایشان است و وی گنج وجودی خود را کشف کرده و زمان‌یاب و زمان‌شناس است و از لحظه به لحظه خود استفاده مفید می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه ایشان نگاهی نو و منصفانه به مسائل دارد و در ۵۶ سالگی ۶۱ اثر خلق کرده که هرکدام از دیگری ارزشمندتر است اذعان کرد: ارزش‌های معنوی و فرهنگی این شهر ناشناخته و البته برگزاری چنین برنامه هایی دشوار است.

 

سنگری یاد آور شد: متاسفانه ما در فرصت سوزی قهرمان هستیم و زمان زیادی از دست می دهیم ولی حجت الاسلام خسروپناه زمان شناس خوبی است.

 

کد خبر 1160192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha