تحقق شعار سال اولویت مهم استان در سال ۱۴۰۱ است

استاندار ایلام با بیان اینکه سهم رشد بودجه ای ایلام در سال آینده ۹.۶ درصد است، گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات سفر ریاست جمهوری اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « حسن بهرام نیا» با بیان اینکه  در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: در آغازین لحظات سال جدید به دیدار کودکان شیرخوارگاه حضرت زهرا(س) و نیز دیدار سالمندان حاضر در سرای سالمندان رفتیم و آغاز سال نو را با این عزیزان سپری کردیم.

 

وی در ادامه با اشاره به تمهیدات اتخاذ شده برای مهمانان نوروزی، گفت: ۱۸ هتل و مهمان پذیر، ۶۰ خانه مسافر و ۴۵ مرکز بوم گردی با ظرفیت ۶ هزار نفری برای استفاده مهمانان نوروزی آماده شده است.

 

استاندار ایلام تصریح کرد: برای خدمات رسانی شایسته و در شان و جایگاه مهمانان نوروزی، ۱۲ شهرستان بخش قابل توجهی از ظرفیت مدارس را  برای اسکان این خانواده ها اختصاص دادند.

 

وی افزود: در این بازه زمانی از ۲۵ تا ۱۵ فروردین تلاش داریم که در مقایسه با سنوات قبل آمار حوادث جاده‌ای کاهش یابد و برای افزایش ایمنی ۲۵ دستگاه خودرو را از دستگاه های اجرایی در اختیار پلیس راه قرار دادیم.

 

بهرام نیا ادامه داد: هلال احمر استان به صورت سیار و ثابت ایستگاه هایی را برای خدمت به مردم ایجاد کرد و اورژانس نیز در کنار ایستگاه ها، بخش تزریق واکسن را فعال کرد تا که اگر فردی تمایل داشت واکسن کرونا تزریق کند.

 

وی با قدردانی از رسانه‌ها و صدا و سیمای استان، گفت: به دلیل برقراری ارتباط بین مردم و مسوولان از صدا و سیما و رسانه‌ها تشکر می‌کنم.

 

 استاندار ایلام بیان کرد: امید است که در این ایام باقی مانده از تعطیلات با زیرساخت‌هایی که فراهم شده، مهمانانی که در استان حضور می‌یابند با رضایت خاطر و  خاطراتی خوش ایلام را ترک کنند.

 

وی با اشاره به تصادفات جاده ای در استان، گفت: از تصادفاتی که منجر به فوت چهار نفر شد، بسیار متأثر شدم  و تأکید بنده به مهمانان و مردم این است که این ایام را مدیریت کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار نباشیم.

 

استاندار ایلام ادامه داد: از مسوولان آماده به خدمت در استان به ویژه پلیس و دستگاه های خدمات رسان شامل اورژانس، هلال احمر و دستگاه‌های فرهنگی که نوروزگاه‌ها را راه اندازی کرده و انبساط روحی را در مسافرین و هم استانی های عزیز ایجاد کردند قدردانی می‌کنم.

 

بهرام نیا افزود: در قالب مصوبات سفرهای نوروزی کمیته هایی تشکیل شد و شرح وظایف هم مشخص شد که آمار تصادفات در نقاط حادثه خیز کمتر شود که هر یک از کمیته‌ها مطابق با وظایف ارائه شده همراهی کردند و بحث ایمن سازی جاده ها در دستور کار قرار گرفت و به صورت دراز‌مدت هم با داشتن برنامه برای نقاط حادثه خیز، با تأمین اعتبارات برای راهداری به مرور این نقاط حادثه خیز را اصلاح کنند.

 

وی با اشاره به برنامه‌های نخستین روز سال جدید گفت: یکی از اقدامات همراهی بنده با نماینده معزز ولی‌فقیه در استان بود که با بعضی خانواده های شهدا دیدار داشتیم و حقیقتا از این دیدارها روحیه گرفتیم.

 

بهرام‌نیا ادامه داد: علاوه بر ۲ دیدار در زمان تحویل سال، روزهای بعد به شهرستان مهران و یادمان قلاویزان رفتیم و با مرزداران عزیز و سخت کوش هم دیدار داشتیم که تأثیر معنوی برای بنده داشت، پس از آن  در محل عروج شهدا نیز حضور یافتیم و زیارت کردیم که تجدید قوایی برای آغاز کار در سال جدید بود.

 

نماینده عالی دولت در استان گفت: سپس سفرهای شهرستانی را آغاز کردیم و به شهرستان های بدره، دره شهر و آبدانان سفر کرده و از مراکز اقامتی و تفریحی، گردشگری، بازار، تفرجگاه‌ها و موزه ها بازدید کردیم و دیدارهایی نیز  با مردم داشتیم و اگر موردی نیاز به پیگیری بود انجام شد.

 

وی تاکید کرد: از همه مدیران استان می‌خواهم که در راستای تکریم شعائر و تجلیل و تکریم خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، حتما در طول سال برنامه های بازدید را داشته باشند، چرا که امامین انقلاب فرمودند که خانواده های شهدا چشم و چراغ ملت هستند.

کد خبر 1160300

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha