برگزاری مراسم ارتحال آیت‌الله رودباری و آیت‌الله ری‌شهری در آستارا

مراسم یادبود ارتحال آیت‌الله سید مجتی رودباری و آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در آستارا برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، مراسم یادبود ارتحال آیت‌الله سید مجتی رودباری و آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری در آستارا برگزار می‌شود.

 

این مراسم روز (یکشنبه، ۷ فروردین) ساعت ۱۲ به همراه اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در محل مسجد جامع برگزار می‌شود.

 

سخنران این مراسم حجت‌الاسلام محمد جواد باقری‌ارومی امام جمعه آستارا است و مادحین کانون مداحان در سوگ ارتحال آیت‌الله سید مجتی رودباری و آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری مداحی می‌کنند.

 

مراسم یادبود ارتحال آیت‌الله سید مجتی رودباری و آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری به همت ستاد ساماندهی شئون فرهنگی و برگزاری مراسمات مذهبی بندر آستارا برگزار می‌شود.

 

به گزارش شبستان، آیت‌الله سیدمجتبی رودباری، از علمای برجسته گیلان که سال ۱۳۱۲ در نجف اشرف چشم به جهان گشوده بود، ظهر روز سه‌شنبه، دوم فروردین ۱۴۰۱، در سن ۸۹ سالگی به دلیل ایست قلبی در رشت دارفانی را وداع گفت.

 

آیت‌الله رودباری دانشمندی وارسته، زاهدی باتقوا، مظهر اخلاق عملی، اسوه مردم‌داری و ساده‌زیستی و نمونه برجسته عشق وافر به ساحت اهل‌بیت (ع) در دوران معاصر به شمار می‌آمد که عمر پرثمر خویش را وقف خدمت به اسلام، مکتب تشیع، انقلاب اسلامی و مردم خداجوی استان گیلان کرد.

 

نگارش و تألیف کتاب‌های متعدد، تأسیس کتابخانه عمومی امیرالمومنین (ع) شهر رشت، تعلیم و تربیت شاگردان بی‌شمار در حوزه علمیه، برپایی مجالس پرشور و به یادماندنی عزاداری سیدالشهدا (ع) و پیشتازی در امور خیریه بخشی از اقدامات و میراث به جا مانده این عالم فقید و محبوب مردم گیلان است.

 

آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری نماینده تهران در دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در آخرین لحظات دوشنبه شب یکم فروردین ماه ۱۴۰۱ در سن ۷۶ سالگی در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تهران به لقاء الله پیوست.

 

ایشان که عمر پربار وپرثمرشان دراعتلاء مکتب اهل بیت(ع) و آرمان‌های امامین انقلاب وتوسعه فرهنگ تشیع سپری شد و آثار ماندگارش برای آیندگان گنجینه پربهائی خواهد بود.‌

کد خبر 1160309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha