راهیان نور موجب تبلور شعار«ما می توانیم» در جامعه می شود

حجت الاسلام رعایتی با بیان اینکه زائرین شهدا با حضور در یادمان ها در حقیقت با افتخارات رزمندگان دوران دفاع‌مقدس و رشادت‌های آنها آشنا می شوند، گفت: راهیان نور موجب تبلور شعار«ما می توانیم» در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، حجت الاسلام «جعفر رعایتی» بااشاره به استقبال چشمگیر مردم شریف مازندران از اردوهای راهیان نور، اظهار کرد: هر کشوری نطقه عطفی دارد و نقطه عطف کشور ایران بعد از انقلاب،دفاع مقدس است که نقطه اوج غیرت و ایثار بوده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا گفت: تمام کشورهای دنیا دست به دست هم دادند تا ملت ایران را به زانو در بیاورند اما ملت چون بصیرت، آگاهی و غیرت دینی و ملی داشت،به طور خودجوش از وطن خویش دفاع کرد و در هشت سالی که دشمن با تمام امکانات و سلاح به کشور ما حمله کرد مردم نگاه نکردند ببینید کشور نیروی مسلح دارد یا نه، چون دیدند دشمن به خاکشان حمله کرد برای دفاع از دین و ناموس و خاک بسیج شدند و به جنگ و جبهه رفتند.

 

وی به پیشینه رزمندگان ایران اسلامی در دفاع از این مرز و بوم اشاره و بیان کرد: در صحنه دفاع مقدس از نوجوان ۱۳ساله حسین فهمیده بگیر تا پیرمرد ۹۰ ساله،جان خود را نثار کردند و حدود ۲۰۰ هزار نفر شهید شدند تا ایران اسلامی سربلند و سرافزار باشد؛ به همین خاطر اگر نوجوانان و جوانان حتی آنهایی که در دوران دفاع مقدس حضور نداشنند در راهیان نور حضور پیدا می کنند، آن ایثارگری های رزمندگان و شهدا تبلور پیدا می کند.

 

حجت الاسلام رعایتی با بیان اینکه راهیان نور نشان دهنده مردانگی شهدا و ایثارگرانی است که موجب شدند امروزه ایران اسلامی به مرحله ای برسد که ابرقدرت های دنیا در مقابل آن زانو بزنند و به آن التماس کنند، افزود: در زمان رژیم منحوس پهلوی، شاه ملعون به ابرقدرت ها التماس می کرد  اما امروزه برخلاف آن است و می بینید که ابرقدرت ها به ایران نیاز داند و ایران اسلامی در عرصه های مختلف موفقیت های خوبی بدست آورده است.

 

وی درخصوص علاقه مندی ملت ایران به راهیان نور گفت: دلیل رفتن مردم به راهیان نور از دو منظر است یک آنکه شهدایی که برای مملکت خود جان خویش را نثار کردند، از آنها یادی شود دوم آنکه جوانان و نوجوانانی که جنگ را ندیدند و فقط شنیدند کسانی که آینده ساز انقلاب هستند، وقتی این مناطق عملیاتی را می بینند این رشادت ها و ایثارگری ها در هشت سال دفاع مقدس را می بینند بتواند ان شاء الله  آن را در خود تقویت کرده و برای آینده انقلاب کاری کنند. که این خود یک تبیین واقعی جهاد است .

 

حجت الاسلام رعایتی به توطئه های استکبار برای ایجاد نامیدی بین ملت ایران اشاره و تصریح کرد: امروز دشمنان به دنبال آن هستند که به مردم بگویند، انقلاب کاری نکرده است چیزی نداشته و یا پیشرفتی نداشته در صورتی که مردم وقتی به راهیان نور می روند و می بینند رزمندگان  با دستان خالی شروع کردند  و امروز به چه موفقیت هایی رسیدیم. به خوبی به دسیسه های دشمنان انقلاب پی می برند.

 

وی به دغدغه رهبری در بحث تقویت راهیان نور اشاره کرد و افزود: درباره تقویت یک زیارت با معرفت در راهیان نور که مد نظر رهبر معظم انقلاب است ، باید بگوییم ؛ سفر خود به خود اثرات معنوی دارد. اگر شما به مکان مقدسی بروید خودبخود یک سیر معنوی درانسان بوجود می آید اما آنچه که ماندگار می شود و آنچه که باعث ماندگاری است باید بدانیم که تقویت معرفت است.

 

حجت الاسلام رعایتی به اهمیت کار راویان دفاع مقدس اشاره و اظهار کرد: اوج کاری که در هشت سال دفاع مقدس شده است ؛  اوج معنویتی که در دفاع مقدس بوجود آمده که رزمندگان با دست خالی در مقابل دشمنان ایستادند، آن عوامل معنوی که ما میتوانستیم با حداقل ها ایستادگی کنیم ،و اینکه چه چیزی باعث شده است تا امروز ما به این همه موفقیت دست پیدا کنیم،  همه این موارد نیاز دارد به اینکه خوب تبیین و خوب روایت شود. مثلا نگاه میکنیم  همه رزمندگان و شهدا در وصیت نامه های خود تاکید داشتند که پشتیبان ولایت فقیه باشید، امام را تنها نگذارید . خود امام راحل هم وقتی وصیت می کنند می گویند پشتیبان ولایت فقیه باشید. دوم آنکه  باید نگاه کنید راه های تقویت  معرفت چیست؟ یکی بحث معنویت است آن   نماز شب های رزمندگان و توسل به اهل بیت(ع)  و دوم و از همه مهمتر عمل کردن به آنچه که دستورات ولی فقیه بود و امروز هم دستورات ولی فقیه را مو به مو عمل کنیم  و گوش بدهیم ، مطمئن باشیم هم دنیا و هم آخرت خوبی خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه امروز ایران اسلامی برای دیگر کشورها به یک الگوی موفق در بحث ایستادگی در برابر استکبار بدل شده، گفت:  امروز ما نگاه میکنیم در جنگ بین روسیه و اوکراین، پوتین یک رئیس جمهور کمونیست است و دین هم ندارد  او به دنبال قدرت و منافع خود است و مقلد رهبر معظم انقلاب هم نیست اما وقتی رهبر معظم انقلاب را  میبیند که باصلابت و مدیر ومدبر است؛  پوتین به مردم روسیه  می گوید از تحریم نترسید  به ایران نگاه کنید که امروز ابرقدرتها به دست و پای ایران افتادند نه اینکه ایران به دست وپای انها بیفتد.

 

کد خبر 1160329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha