نامگذاری سال ها باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود

حجت الاسلام احمد نجنو گفت: آنچه در خصوص این نام گذاری سال ها توسط رهبری باید مد نظر و مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد این است که نامگذاری سالها اولا تبدیل به یک گفتمان عمومی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۵ فروردین ماه حجت الاسلام «احمد نجنو» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، ضمن تبریک سال نو، گفت: امسال مزین به سال تولید دانش‌بنیان و اشتغالزایی شده و نامگذاری سالها توسط رهبر معظم انقلاب به یک امر تاثیرگذار تبدیل شده است، ایشان در طی سالهای گذشته هدفشان را از این نامگذاری ها تبیین کرده‌اند اما بیشترین هدف این نامگذاری ها، توجه مردم و نگاه ویژه به مشکلات جامعه است که در یک دهه اخیر و مسائل مربوط به امور اقتصادی بیشتر مد نظر رهبری بوده است.


امام جمعه کهنوج افزود: از سال ۹۰ که مزین شد به سال جهاد اقتصادی این ۱۰ سال شعار هر کدام از سالها به نوعی مضامین اقتصادی را در دل خود جای داده است و یا تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی یا حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی یا اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل یا اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی با اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال رونق تولید جهش تولید بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رهبری اکنون سال را با نام تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین را سرلوحه کار مسئولان برای پیشبرد اهداف والای نظام، نامگذاری کردند اما آنچه در خصوص این نام گذاری سال ها توسط رهبری باید مد نظر و مورد توجه همه آحاد جامعه قرار گیرد این است که این نامگذاری ها باید اولا به یک گفتمان عمومی تبدیل شود و بعد از گفتمان سازی و مطالبه عمومی همه ظرفیت ها باید به کار گرفته شود تا این گفتمان تبدیل به واقعیتی قوی عملی شود.

حجت الاسلام نجنو ابراز کرد: این نامگذاری ها یک مخاطب خاص دارد که آن هم در درجه اول مسئولان هستند مخصوصا مسئولان اجرایی وظیفه دارند برای تحقق این فرمان حضرت آقا نسبت به شعار سال اقدام عملی خودشان را به مرحله ظهور برساند و صرفا از نصب این شعارها در تابلوها سربرگ های ادارات خودداری کنند.

خطیب جمعه کهنوج ادامه داد: مسئولان باید تا پایان سال ۱۴۰۱ گزارش عملکرد خودشان را در خصوص تولید دانش بنیان و این که برای چه تعداد از جوانان این مملکت اشتغال ایجاد کرده اند  اما مخاطب عام عموم شعار سال، اقشار مختلف مردم هستند

وی اظهار کرد: نخبگان، اصحاب رسانه و هر صاحب تریبونی وظیفه ای داریم که نسبت به این موضوع همه ظرفیت ها را به کار بگیریم تا فرمان آقا روی زمین نماند همه ما شنیدیم گله مندی حضرت آقا را در خصوص آن همه چالش های اقتصادی که در دهه ۹۰ در این کشور عارض شد اگر واقعا مسئولان دولتی در این ۱۰ سال فرمان های حضرت آقا را در خصوص شعارهای سال عملی می‌کردند ما این همه مشکلات و چالش های اقتصادی و این همه تورم مواجه نبودیم.


حجت الاسلام نجنو اضافه کرد: ایران کشوری است که همه ظرفیت های خدادادی و همه معادن، نفت، گاز و از همه مهمتر ظرفیت نیروی انسانی و جوانان تحصیلکرده ای دارد که اگر از همه این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده می شد ما با این همه مشکلات و چالش ها روبه رو نمی شدیم.

امام جمعه کهنوج خاطرنشان کرد: اکنون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان ما بیش از ۶ هزار و ۴۰۰ شرکت است که این شرکت‌ها تعدادشان از لحاظ کمی و کیفی بالا بوده و ما توانستیم با تحریم مقابله کنیم.

وی بیان کرد: اما یک نکته ای که در فرمایشات حضرت آقا هم به آن اشاره فرمودند؛ ضعفی است که ما در حوزه کشاورزی داریم قطعا ما با این همه ظرفیت بالا در حوزه کشاورزی چرا باید اینقدر ضعف داشته باشیم چرا با این همه خاک حاصلخیزی که داریم کشاورزی ما رونق نمی‌گیرد و این همه کشاورزان ما عرق می ریزند و زحمت می کشند اما چیزی عایدشان می شود و در نهایت عمده کشاورزان ما هم ناراضی هستند.

حجت الاسلام نجنو تصریح کرد: اگر بخواهیم علت را جستجو کنیم در کنار همه ضعف‌های موجود، یکی از ضعف های اساسی این است که تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان ما در حوزه کشاورزی یک درصد کل شرکتهای دانش بنیان نیست خیلی دردآور است و برای کشوری همچون جمهوری اسلامی ایران که این همه ظرفیت دارد و در بخش کشاورزی در بحث گندم ما کمبود داشته باشیم و این کمبودی است که باید حتما جبران شود.

خطیب جمعه کهنوج عنوان کرد: سوریه پس از یک مقاومت در حال بازگشت تدریجی به جمع کشورهای عربی است کشورهای ابری عربی که ۱۱ سال قبل بسیار تلاش کردند که جبهه مقاومت را تضعیف کنند اما امروز به برکت خون شهدای مقاومت همه آنها دیدند که جبهه مقاومت در سوریه شکست ناپذیر است و هر کدام به نوعی در حال سبقت گرفتن از یکدیگر برای برقراری ارتباط با نظام سوریه هستند.

کد خبر 1160335

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha