کتاب ها باید متناسب با نیاز روز جامعه تالیف شوند

حجت الاسلام محمدی لائینی متناسب بودن تالیف کتاب با نیاز روز جامعه را مهم و ضروری خواند و گفت: باید در نگارش کتب سبک هنرمندانه جذب مخاطب رعایت شود.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۵فروردین) در جلسه مجمع اهل قلم  حوزویان مازندرانی مقیم در استان مازندران و قم ضمن تبریک سال نو، اظهار کرد: آرزوی ما شکوفایی تمدن اسلامی در این سال و ظهور امام زمان (عج) در این قرن است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اساسنامه نوشته شده در مجمع، افزود: وجود دبیرخانه‌ای برای براورد نیازمندی‌ها و پیگیری امورات همچنین ارتباط با دفتر نماینده مقام معظم رهبری دراستان ضرورت دارد، از طرفی با توجه به تعدد جمع اهل قلم شناسایی و عضویت آن‌ها در انجمن لازم است.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه اهل قلم ابزار را در اختیار دارند، عنوان کرد: چنانچه این ابزار در راستای هدف مقدسی استفاده شود خوب است وگرنه خودش مسلسل ساز خواهد شد و خطرناک است، از این رو باید بدانیم که از اصحاب قلم چه می‌خواهیم.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر لزوم پرهیز از انجام کارهای تکراری، گفت: امروز شیوه نگارش متناسب با روز نیست از این رو نیاز به صرف وقت و تفکر داریم، اینکه چه چیزی چگونه نوشته شود مهم است، امروز محتواهای خوب باید متناسب با فضای مجازی باشد، اینجاست که باید یک پلی به هنرمندان حوزه ارزش‌های دینی بزنیم تا سبک هنرمندانه جذب مخاطب در بیان رعایت شود.

 

وی اضافه کرد: انجام جهاد تبیین در زمینه واقعیت‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و دفاع از حرم را مستدل و منطقی، کوتاه و گویا از ملزومات است، ما باید یک روایت‌گری درست از ماجراها و ارزش‌هایی که انقلاب اسلامی آفریده  داشته باشیم، جهاد یعنی احیای هجمه‌های دشمن، که باید بدان توجه شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به وجود هجمه‌های خاموش موجود در جامعه اظهار کرد: ما باید روی بعد جهاد بودن هم تامل کنیم قلم ما باید جهاد تبیین داشته باشد و صرف جهاد تبیین کافی نیست باید پیوست تبلیغی نیز داشته باشد، چرا که ما ارتباطمان با همه افراد جامعه کافی نیست.

 

وی با بیان اینکه بسیاری از اقشار جامعه طیف خاکستری هستند ولی در گروه‌های خوش خط و ربط مجازی عضو هستند، تاکید کرد: ما باید بدانیم مخاطبان ما از همه افکار هستند، کسانی که حتی در هیچ مراسمی شرکت نمی‌کنند، اینجا جهاد تبلیغ ضرورت دارد تا این حرف‌ها به گوششان برسد، متاسفانه الان درصد بالایی از افراد جامعه پای محفل‌های مذهبی نیستند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: پس از جهاد تبیین و تبلیغ باید میزان اثرگذاری آن براورد شود یعنی همان تحول! خط و مشی یک طلبه در یک روستا مشخص می‌شود که به‌کارگیری قلم، عقل و اخلاق لازمه آن است، برگزاری مراسمات مذهبی خانگی و سیار بسیار اثرگذار است، علمای قدیم با همین اعمال تو دل برو بودند و در کنار عقل، دل را متقاعد می‌کردند پس یک قلم به تنهایی نمیتواند خیلی موثر باشد.

کد خبر 1160339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha