بیش از ۷۰ هزار مسافر در شهرستان رشت اقامت گزیدند

امام پناهی از اقامت بیش از ۷۰ هزار مسافر در شهرستان رشت با رشد ۸۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حمیدرضا امام پناهی» امروز( جمعه، ۵ فروردین ) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تمام دستگاه های خدمات رسان در ایام نوروز در حال فعالیت هستند اظهار داشت: در نوروز امسال شاهد افزایش ورود گردشگران به شهرستان رشت و گیلان بودیم.

 




فرماندار رشت با بیان اینکه ۷۰ هزار و ۶۴۶ نفر گردشگر در مراکز اقامتی ثابت و موقت شهرستان رشت اقامت داشتند گفت: این آمار از رشد ۸۰ درصدی نسبت به نوروز سال گذشته  برخوردار بود.

 



وی تصریح کرد: افزایش بیش از ۴۲ درصدی ورود خودرو و بیش از ۳۳ درصدی ورود مسافرین در مدت مشابه سال گذشته را شاهد بودیم.

 



امام پناهی اذعان کرد: از تاریخ ۲۵ اسفند ماه تا ۴ فروردین تعداد ۴۰۱ هزار و ۸۱۹ وسیله نقلیه و یک میلیون و ۸۴۴ هزار و ۹۹۸ مسافر از مبادی جنوبی و از طریق آزاد راه قزوین به رشت و جاده قدیم قزوین به رشت وارد شهرستان رشت شده اند.

 



نماینده عالی دولت در مرکز استان با اشاره به اختصاص تعداد ۶۲باب مدرسه با ۴۴۷کلاس جهت اسکان فرهنگیان در سطح شهرستان، عنوان کرد: تا به امروز شاهد اسکان تعداد هزار و ۸۲۲ خانوار و هفت هزار و ۹۰۷ نفر در این مراکز بوده و دست اندرکاران آموزش و پرورش در حال خدمات رسانی هستند.‌

 



امام پناهی با اشاره به فعالیت هفت مرکز و پایگاه امدادی از سوی جمعیت هلال احمر شهرستان، خاطر نشان ساخت: از مجموع پایگاه های ثابت و موقت امدادی در سطح شهرستان، یک پایگاه با نام تیم توانا توسط بانوان محترمه عضو جمعیت هلال احمر پوشش داده می شود.

 

 


وی افزود: با هدف ارتقاء ایمنی و سلامت هموطنان در جریان سفرهای نوروزی، پایگاه طرح ایمنی و سلامت جمعیت هلال احمر در ورودی جنوبی شهر رشت در حال ارائه خدمات به گردشگران بوده و همچنین تیم های واکنش سریع و سیار امدادی مستقر در جمعیت هلال احمر شهرستان آمادگی ارائه خدمات مورد نیاز امدادی به مسافرین را دارا می باشند.

 



فرماندار رشت با تاکید بر اینکه مردم بایستی ضمن رعایت ایمنی در ترددها و احتیاط در سفر از بروز حوادث ناگوار پیشگیری کنند، افزود: متاسفانه از ابتدای شروع طرح نوروز تاکنون، تعداد ۷۹تصادف جرحی و فوتی در سطح شهرستان با ۴نفر فوتی و ۸۷ نفر مجروح داشته ایم.

 



نماینده عالی دولت در مرکز استان با تاکید بر اطمینان شهروندان و گردشگران از نظارت ها بر اماکن تهیه، تولید و عرضه مواد غذایی، اظهار داشت: در بازه زمانی ۲۵ اسفند تا ۴ فروردین تعداد سه هزار و ۹۹۵ مورد بازدید مرکز بهداشت و بازدید مشترک سایر دستگاه های مرتبط از مراکز تهیه و عرضه مواد غذایی صورت پذیرفته است که در پی آن ۱۶ پرونده به مراجع قضایی ارجاع و منجر به پلمپ ۱۴ واحد متخلف شده است.

 



وی خاطرنشان کرد: در همین مدت ۹۶۸ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاقد استانداردهای لازم بهداشتی معدوم شد و از ۱۵ واحد آبرسانی نیز به صورت مستمر بازدید های بهداشتی انجام پذیرفته است.

کد خبر 1160382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha