راهیان نور دستاورد فرهنگی انقلاب است

حجت الاسلام رضاپور راهیان نور را دستاورد فرهنگی انقلاب دانست و گفت:فرهنگ ایثار و شهادت باید دست به دست و سینه به سینه به دیگران نقل شود و نباید فراموش شود و به فرموده رهبر معظم انقلاب نباید بگذاریم غبار فراموشی بر حماسه دفاع مقدس بنشیند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از قرارگاه رسانه ای شهید مدافع حرم حاج رحیم کابلی، حجت الاسلام «محمدعلی رضا پور» با بیان اینکه۱۳سال به عنوان راوی شهدا در کاروان های راهیان نور فعالیت می کند، اظهار کرد: در بازه زمانی سال۷۸تا ۸۸ به عنوان  خادم تیم قرارگاه شهید صیاد شیرازی فعالیت می کرده است.

 

یکی از راویان شهدا در اردوهای راهیان نور به حضورش در کاروان های راهیان نور دانشجویی اشاره کرد و افزود: همچنین در اتوبوس ها برای زائرین شهدا روایتگری می کرد.

 

وی به علاقمندی اش به راویانی همچون مرحوم حاج عبدالله ضابط، حاج حسین یکتا و حجت الاسلام ماندگاری و جوشقانی و ...اشاره و بیان کرد: اینکه چرا یک جوان جنگ ندیده باید راوی جنگ باشد، بخاطر اینکه روایت جنگ مثل احدایث اهل بیت(ع) می ماند و باید نسل به نسل نقل شود. دلیل اصلی که جوانان باید وارد صحنه راویتگری شوند بخاطر انتقال بین نسلی است یعنی محتوا باید دست به دست و سینه به سینه  به دیگران نقل شود و نباید فراموش شود و به فرموده رهبر معظم انقلاب نباید بگذاریم غبار فراموشی بر حماسه دفاع مقدس بنشیند.

 

حجت الاسلام رضاپور با بیان اینکه روایتگری باید روشن، با سند و دلیل، درست،صادقانه و غیر غلو باشد، گفت: راویتگری شهدا در زندگی شخصی بسیار تاثیر گذار است چرا که کسی اگر نقلی می کند به آن باور نداشته باشد، به دل نمی نشیند و از آنجا که مدل روایتگری من موضوع محور است و سعی می کنم روایتگری به سمت احساسی شدن نرود و بیشتر پیام را انتقال دهد،برای همین روایت های مختلف شهدا را دسته بندی کرده و در موضوعات مختلف بیان می کنم؛ حتی از مادران و پدران و فرزندان شهدا هم می گوییم .

 

وی که روایتگری در برای نوجوان و جوانان، دانش آموزان و دانشجویان را در کارنامه خود دارد، افزود: عموما زائرین بیشتر حول محور شخصیت شهدا، اتفاقاتی که در مناطق عملیاتی افتاده و یک جاهایی شبهات و ابهامات درباره شهدا و دفاع مقدس را می پرسند که اینجا هنر روای است که بتواند به صورت درست به شبهات پاسخ دهد.

 

حجت الاسلام رضاپور با بیان اینکه روایتگری فقط مختص به دوره راهیان نور نیست، گفت: در طول سال، در منابر، مناسبت ها و هیات ها، مدارس و دانشگاه ها  به موضع شهدا میپردازم و از شهدا روایتگری می کنم.

 

وی اذعان کرد: بهترین مصداق و استشهاد برای مبانی دینی سیره شهدا است چرا که قابل لمس است و قابل باور است و می شود آن شخصیت را به فرد مرتبط کرد و مستندات موجودی دارد و قابلیت اثبات دقیق تری پیدا می کند.

 

حجت الاسلام رضاپور صداقت را یکی از خصوصیات مهم راوی شهدا دانست و گفت:همچنین راوی باید راستگو باشد.درشت گویی نباید کند. باید اخلاص داشته باشد و باید برای خدا روایتگری کند نه برای خوشایند مخاطب!

 

وی با بیان اینکه راوی باید اطلاعات عمومی  و مطالعه دقیق درباره جنگ و دفاع مقدس داشته باشد، افزود: راوی باید خلوت، انس و نورانیت داشته باشد.

 

حجت الاسلام رضاپور با بیان اینکه راویت در جهاد تبیین از جنس روایتگری شهدا است، گفت: روایتگری باید اندیشمندانه،خالصانه، عالمانه و معنو ی باشد.

 

وی با بیان اینکه راهیان نور از اتفاقات فرهنگی بزرگ و  دستاورد فرهنگی انقلاب است، تاکید کرد: باید قدر راهیان نور را دانست و این فرهنگ را تقویت کرد.

کد خبر 1160389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha