برنامه های عملی مساجد در ماه مبارک رمضان جدی تر برنامه ریزی گردد

امام جمعه موقت شهرستان ری گفت: برنامه های عملی مساجد در ماه مبارک رمضان جدی تر برنامه ریزی گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شهرستان ­های تهران، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی امام جمعه موقت شهرستان ری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرری اظهار داشت: رحلت آیت الله ری‌شهری واقعه دردناکی بود و هیچ توصیفی درباره شخصیت این عالم مجاهد زیباتر از کلام رهبری نیست؛ رهبر معظم انقلاب ایشان را عالمی مجاهد، ربانی، انقلابی و سیاسی خطاب کردند.

امام جمعه موقت ری به برخی از خدمات و کارهای مهم آیت الله ری‌شهری اشاره کرد و افزود: از کارهای بزرگ ایشان کشف و ریشه یابی کودتای نوژه و احیای بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بود.

خطیب جمعه شهرری اضافه کرد: آیت الله ری شهری تحت تأثیر آیت الله بهاالدینی و آیت الله بهجت و از آنان اجازه نقل حدیث گرفته بود.

امام جمعه موقت شهرری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ که تولید دانش بنیان نام دارد، گفت: این موضوع هم باید برای مردم تبیین شود؛ منظور از این شعار این است که نباید تولیدات و قطعات را از کارخانه‌ای وارد و فقط مونتاژ کنیم چرا که اینگونه مشکل کشور حل نمی‌شود.

وی افزود: ما باید سعی کنیم با دانش بنیان کردن تولید؛ عرصه تولیدمان را بومی کنیم.

حجت الاسلام ابراهیمی اظهار داشت: در زمینه صنعت خودرو سازی چرا نباید ظرف ۴۰ سال مشکل ما حل شده باشد و باید پرسید گیر کار کجاست؟ چطور می‌شود که در عرصه موشکی، به خودکفایی رسیدیم و تولید دانش بنیان داشتیم و حتی توانستیم این تکنولوژی را صادر کنیم اما در خودرو نتوانستیم.

وی بیان داشت: ده‌ها هزار خودرو در پارکینگ‌ها خاک می‌خوردند و مردم پول واریز کردند اما در صف انتظار خودرو هستند؛ باید برخی وزارت خانه‌ها این موضوع را جدی بگیرند و تذکر رهبر معظم انقلاب در این زمینه مهم است و باید به آن عمل شود.

امام جمعه موقت ری در بخش پایانی سخنانش با اشاره به فروکش کردن کرونا در جامعه گفت: با توجه به این وضعیت باید در ماه مبارک رمضان برنامه فعال کردن مساجد جدی تر گرفته شود.

کد خبر 1160394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha