انقلاب اسلامی دین و دنیا مردم را پوشش می دهد

حجت الاسلام اژه ای گفت: انقلاب اسلامی نیازهای دین و دنیا مردم را در کنار همدیگر پوشش می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مهدی اژه ای« در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه اصفهان به مناسبت ماه شعبان و مناسبت های فروردین ماه اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران با نگاه مردمی و خواستگاه عموم جامعه تشکیل و سیر پیشرفت خود را طی می کند.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: انقلاب اسلامی نیازهای دین و دنیا مردم را در کنار همدیگر با رویکرد مردمی و آزادی خواهی و استقلال پوشش می دهد.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به دنبال آزادی و استقلال کشورمان و توسعه فرهنگ اسلامی بوده خاطرنشان کرد: نیازهای مادی جامعه توام با توسعه دینی و حفظ استقلال تامین می شود و وابستگی به غرب و شرق وجود ندارد.

حجت الاسلام اژه ای مشارکت مردمی را از ارکان مهم انقلاب دانست و تصریح کرد: 12 فروردین ماه در آغاز این انقلاب نماد مردم سالاری دینی و مشارکت مردمی در تایید نظام بود که در دنیا این چنین حضور و همه پرسی بی نظیر بود و این مسیر نیز ادامه دارد.

 

وی با بیان اینکه مسیر اسلام تا ظهور حضرت ولی عصر(عج) و بعد از آن در حکومت مهدوی ادامه دارد و پرچم به دست آن حضرت سپرده خواهد شد، اذعان داشت: آغاز دین با مبعث حضرت رسول(ص) آغاز و در این مسیر وقایع مختلف مثل حماسه عاشورا بر تنومندسازی دین اثر گذاشته و در نهایت به دست امام زمان می رسد.

 

استاد حوزه علمیه اصفهان در بخشی از سخنان خود به اعیاد شعبانیه و ورود به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و اذعان داشت: در این ایام باید آمادگی لازم برای ورود به ماه مهمانی خدا را فراهم کرد.

وی ادامه داد: بهره مندی از فیوضات این ماه های معنوی برای دنیا آخرت لازم است و باید تلاش و همت در جهت روزه داری و بهره گیری از ظرفیت های معنوی آن ایجاد شود.

کد خبر 1160399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha