ترافیک نیمه سنگین محورهای مواصلاتی گیلان در پایان دور اول مسافرت‌های نوروزی

صفاری با بیان اینکه در پایان دور اول سفرهای نوروزی شاهد ترافیک نیمه سنگین و شلوغ در محورهای مواصلاتی گیلان هستیم گفت: از ابتدای شروع طرح نوروزی پلیس راه، تا به امروز ۷۱۹ هزار دستگاه خودرو وارد گیلان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «جاور صفاری» امروز (جمعه، پنجم فروردین) در برنامه گفت‌وگوی خبری آخرین وضعیت جاده‌های مواصلاتی گیلان را تشریح کرد و اظهار داشت: با اتمام موج اول سفرهای نوروزی از ابتدای صبح امروز شاهد بازگشت تعداد زیادی از مسافران به موطنشان بودیم.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان اضافه کرد: ترافیک حال حاضر محور رشت به سمت قزوین به ویژه در محدوده پل سراوان به سمت امامزاده هاشم و در شهر رودبار نیمه سنگین اما پرحجم است. 

 

صفاری تصریح کرد: محورهای منتهی به محور رشت به سمت قزوین و رودبار خصوصا جاده فومن - سراوان، سنگر - سیاهکل و رشت به سمت قزوین نیمه سنگین و بسیار پرحجم اما روان است و گره ترافیکی خاصی در این محدوده‌ها گزارش نشده است.

 

وی اذعان کرد: در گردنه حیران محدوده آستارا به سمت اردبیل در حوالی پونل ترافیک نیمه سنگین و حجیمی توسط پلیس راه گزارش شده و ترافیک در بزرگراه لاهیجان به سمت لنگرود و لاهیجان به سمت آستانه اشرفیه هم نیمه سنگین و پرحجم است.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان اضافه کرد: دیگر محورهای ارتباطی استان گیلان متاثر از حضور مسافرین نیمه سنگین و شلوغ است همچنین از ابتدای شروع طرح نوروزی پلیس راه، تا به امروز بالغ بر 719 هزار دستگاه خودرو وارد استان گیلان شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23 درصد افزایش دارد.

 

صفاری ابراز داشت: از ابتدای شروع طرح نوروزی تا به امروز پنج نفر از هموطنان عزیزمان در محورهای ارتباطی استان گیلان به دلیل حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند و 78 نفر هم مصدوم شدند.

 

وی اظهار داشت: هر چند آمار حوادث رانندگی امسال کاهش داشته اما توصیه ما به همه رانندگان جاده‌های استان گیلان به ویژه مسافران این است که قوانین راهنمایی را رعایت کرده و از کارهای پرخطر در طول جاده‌ها خودداری نمایند.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان خاطرنشان کرد: از همه مسافرانی که قصد بازگشت دارند انتظار داریم زمان سفر خود را مدیریت کنند و موعد آن را به ساعات پایانی شب موکول نکنند و در زمان خستگی از رانندگی کردن پرهیز کنند.

کد خبر 1160410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha