۳ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر به گیلان سفر کردند

جهانی با بیان اینکه تا امروز سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر به گیلان سفر کرده‌اند گفت: آمارهای این حوزه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدودا ۳۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ولی جهانی» امروز (جمعه، پنجم فروردین) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: اگرچه فعالیت ادارات و بانک‌ها در سال جدید از فردا شروع می‌شود اما استان گیلان همچنان پذیرای مسافران نوروزی است به طوری‌که هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای آن صد در صد پر شده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از افزایش 98 درصدی میزان اقامت مسافران نوروزی در تأسیسات اقامتی استان خبر داد و در تشریح بیشتر این خبر افزود: از 25 اسفند 1400 تا به امروز چیزی حدود 401 هزار نفر شب در تاسیسات گردشگری و مراکز اقامتی ثابت و موقت گیلان اقامت کردند.

 

جهانی تعداد مسافران و گردشگران نوروزی که در تعطیلات امسال از طریق مرزهای زمینی و هوایی به گیلان وارد شدند را هم برشمرد و تصریح کرد: آمارهای این حوزه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدودا 35 درصد افزایش داشته به طوری‌که طبق آخرین آمارها تا به امروز بالغ بر سه میلیون و 800 هزار نفر مسافر از طریق زمینی و هوایی به گیلان سفر کردند.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان لزوم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در هنگام سفرهای نوروزی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به سیاست‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان و تأکیدات استاندار گیلان ‌تیم‌های پایش بر نحوه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و خدمات‌رسانی به مسافرین نوروزی به طور شبانه‌روزی نظارت می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: مسافرین و گردشگران نوروزی می‌توانند انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را از طریق پل‌های ارتباطی اعلام شده شامل سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۴۴۰، سامانه تلفنی ارتباط مردمی و رسیدگی به شکایات کشور ۰۹۶۲۹ و روابط عمومی ستاد استان :۳۳۷۲۶۷۸۳ - ۰۱۳ در میان بگذارند. 


 

کد خبر 1160415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha