لزوم احیا گفتمان معنویت و عقلانیت در جامعه/ خاطرات آیت الله رودباری جمع آوری شود

آیت الله رمضانی با بیان اینکه بزرگترین رسالت یک عالم دینی این است که بتواند دینداری مردم را تقویت کند گفت: باید تلاش شود تا خاطرات، دست‌نوشته و ... آیت‌الله رودباری جمع‌آوری شود،

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رضا رمضانی» عصر جمعه(5 فروردین) در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت‌الله سیدمجتبی رودباری با بیان اینکه ایشان تحصیل و تهذیب را در محضر عالمانی از جمله آیت‌الله ضیابری، بروجردی و میرزاهاشم آملی فرا گرفتند گفت: آیت‌الله رودباری 23 سال در محضر امام خمینی(ره) طلب فیض کردند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آیت‌الله رودباری به لحاظ جامعیت از شخصیت امام(ره) متاثر شدند افزود: ایشان خود فرمودند که من دینم را از امام خمینی(ره) گرفته‌ام.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: آیت‌الله رودباری، شاگرد امام خمینی(ره) بود که بحث ولایت فقیه را پیش از انقلاب و اجتهادا حل کرده بود و معتقد بود که دین، پدیده حاکمیتی است.

 

وی با تاکید بر اینکه عالم دینی باید خود اول مهذب و مؤدب باشد تا بتواند در حوزه تعلیم و تربیت به وظیفه خود عمل کند اظهارکرد: کسی که می‌خواهد معلم و مربی باشد، قبل از اینکه دیگران را تعلیم و تربیت کند، اول باید به تعلیم خود بپردازد؛ کسی که خود را تعلیم داد، سزاوار تجلیل و تکریم است.

 

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه آموزه‌های دینی موجب اصلاح فرد و جامعه می‌شود ابراز کرد: عالم باید آموزه‌های دینی را با رفتار و گفتارش آموزش دهد تا موجب تقویت دینداری مردم شده و رشد پیدا کند. 

 

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله رودباری به غیر از علوم بحثی، از علم الهی نیز برخوردار بود، افزود: عالمان دینی باید حقیقت و جوهر دین را به جامعه دینی آموزش دهند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: آیت‌الله رودباری از سیاست فاصله نگرفت و جدا نبود بلکه تشخیص داد که به دنبال مسئولیت نرود و به مباحث دینی بپردازد. 

 

وی با بیان اینکه دین اسلام نیازمند مبلغان بین‌المللی است تا قواعد طلایی دینی را به جامعه انقال دهند اذعان کرد: دنیا تشنه گفتمان انقلاب اسلامی است و گفتمان عقلانیت و معنویت از نوع مسئولیت‌پذیر، باید احیا شود.



رمضانی حضور در بین مردم را یکی از بزرگترین وظایف عالمان دینی برشمردو ابراز کرد: رفتار، کردار و ادب آیت‌الله رودباری، مثال‌زدنی بود. وی خود را وقف امور مردم و مسائل دینی مردم کرده بود و همه به ایشان احترام می‌گذاشتند و مردم از او تجلیل و تکریم می‌کنند.




وی با بیان اینکه امروزه ما باید به‌روز باشیم و تمام شئون دین را آموزش دهیم تصریح کرد: عالم دینی، سعی می‌کند ایمان به معنای واقعی در جامعه تزریق شود تا بعدا آثار آن در جامعه نشان داده شود. بزرگترین رسالت یک عالم دینی این است که بتواند دینداری مردم را تقویت کند.

 

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) در پایان با تاکید بر اینکه باید تلاش شود تا خاطرات، دست‌نوشته و آثار آیت‌الله رودباری جمع‌آوری شود،خاطرنشان ساخت: عبارت «آنچه برای خود می‌پسندید، برای دیگران نیز بپسندید»، از قواعد و اصول اخلاق جهانی است؛ امروز دنیا تشنه این ادبیات است.


 

کد خبر 1160434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha