مبلغان در ماه رمضان، ترویج فرهنگ دینی را در اولویت برنامه ترویجی خود قرار دهند

حجت الاسلام مقدمی با بیان اینکه فرهنگ دینی باید در ماه مبارک رمضان تبلور ‌یابد، گفت: مبلغین و مروجان، موضوع مهم فرهنگ دینی را در اولویت برنامه‌های ترویجی و تبلیغاتی خود در ماه مبارک رمضان قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه شهرستان ایجرود در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، مهمترین پایه و ریشه جامعه بشری را فرهنگ آن جامعه دانست و گفت: اگر فرهنگ جامعه فرهنگ سالم، سازنده و اسلامی باشد قطعاً افراد آن جامعه با بهره‌مندی از دستورات دینی در آسایش و عافیت خواهند بود.

 

حجت الاسلام مقدمی، فرهنگ دینی را موجب درخشش جامعه بشری خواند و افزود: فرهنگ دینی باید در ماه مبارک رمضان تبلور ‌یابد، چرا که این ماه، ماه سازنده و فرهنگ ساز است و می بایستی مبلغین و مروجان فرهنگ مسئله مهم فرهنگ دینی را در اولویت برنامه‌های ترویجی و تبلیغاتی خود در ماه مبارک رمضان قرار دهند.

 

امام جمعه ایجرود ماه رمضان را پر از صدق و صفا، عشق و محبت، گذشت و اغماض، سعه صدر، تواضع و فروتنی، مساوات، احترام، مهماندوستی، افطاریهای ساده عنوان و تاکید کرد: دستگیری از نیازمندان و نهادینه نمودن فرهنگ زکات و صدقه و تبیین آن در بین آحاد مردم در این ماه در دستور کار دستگاهها قرار گیرد.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایجرود نیز در سخنانی اظهار کرد: ما هر سال، سال نزول قرآن و تولد قرآن کریم را جشن گرفته و با دستور قرآن و تأسی از پیامبر گرامی اسلام (ص) روزه می گیریم.

 

احسان پیشکاری با بیان اینکه ماه رمضان زمان مناسب برای خودشناسی، خودسازی، عبادت و بندگی است، افزود: این ایام، فرصتی طلایی برای انس و آشنایی بیشتر با کلام وحی بوده و باید از این فرصت معنوی برای بهبود امور زندگی، تقویت ایمان و معنویت که همانا تنها راه عبور از مشکلات می باشد بهترین بهره را برد، چراکه روزه داری روح و جان انسان ها را از سرچشمه فیض الهی سیراب می کند و در یک کلام رمضان هجرت درونی برای سیر در دنیای باطن است.

 

فرماندار شهرستان ضمن نیز در سخنانی، ماه مبارک رمضان را ماه بیداری، هوشیاری، عبادت، خودسازی و ماه قرب الهی نامید و تاکید کرد: تلاش نمائیم در ماه مبارک رمضان ارتباط خویش با خداوند سبحان تعمیق و تقویت یابد.

 

جعفری با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب و نیز توجه رئیس جمهوری به فرهنگ عامه مردم افزود: ماه مهمانی خداوند بهترین فرصت برای تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت سبک زندگی اسلامی ایرانی، معنویت و اخلاق و نیز فرهنگ عفاف و حجاب بوده و عملیاتی شدن این مهم سبب صیانت از فرهنگ عمومی و اعتلای فرهنگ اسلامی ایرانی خواهد شد.

 

کد خبر 1160444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha