همزمانی رستاخیز طبیعت و ماه نزول رحمت الهی گامی مهم برای زدودن گناهان است

حجت الاسلام صادقی فر گفت: همزمانی رستاخیز طبیعت و ماه نزول رحمت الهی گامی مهم برای زدودن گناهان است و امیدواریم با زدودن گناهان به سمت پاکی ها در رمضان گام برداریم.

حجت الاسلام «حسین صادقی فر» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: هر زندگی دارای رستاخیز است و رستاخیز طبیعت، بهار است و این فصل و نوشدن طبیعت نشانه ای بزرگ برای ما برای زندگی دوباره و از نو شروع کردن است تا با خانه تکانی دل از غبار یکساله و زدودن آلودگی از دلهایی که خدای ناکرده با گناه زنگار گرفته است، به استقبال سال جدید برویم.

 

امام جماعت کانون فرهنگی هنری امام علی(ع) نکا افزود: خداوند در آیه 17 سوره حدید می فرماید: «اعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يُحْيِي الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ » «بدانيد كه خدا زمين را پس از مردنش ، با رويش گياهان زنده مى كند ، و هم او مى تواند دل هاى سخت را نرم و خاشع گرداند; شما نيز زمينه خشوع را در دل هايتان فراهم سازيد ؛ به راستى ما آيات و نشانه ها را براى شما به روشنى بيان كرده ايم ، باشد كه به خرد دريابيد. » که بیانگر رستاخیز طبیعت و بهار است.

 

وی خاطر نشان کرد: در آستانه ماه رمضان و غبارزدایی دل از گناهان قرار داریم و بهار طبیعت و بهار قرآن باید ما را به پاکی های بیشتری هدایت کند و  یکی از وظایف ماههای رجب و شعبان همین زدودن دل از گناه و پاک شدن است.

 

حجت الاسلام صادقی فر گفت: همزمانی رستاخیز طبیعت و ماه نزول رحمت الهی گامی مهم برای زدودن گناهان است و امیدواریم با زدودن گناهان به سمت پاکی ها در رمضان گام برداریم.

 

امام جماعت کانون امام علی(ع) نکا افزود: در ماه رجب و شعبان که ورودی ماه مبارک رمضان هسند؛ توصیه فراوان به ذکر استغفار شده است و لذا باید در این راستا همنان که طبیعت نو شده است دل های خود را نو کرده و همچنان که با خانه تکانی به استقبال بهار رفتیم با خانه تکانی دل هم به استقبال ماه ملارک رمضان رویم.

 

حجت الاسلام صادقی فر یادآور شد: همزمانی آغاز سال با بهار معنوی یعنی ماه شعبان و در ادامه رمضان، همزمانی رستاخیز طبیعت و بهار دلها و نزول رحمت الهی است  و امیدواریم همانطوری که زمین جشن شکوفایی، گل و حیات به خود می‌گیرد، ما هم در ذل خود بهار معنوی را جشن بگیریم.

کد خبر 1160505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha