کارگروه شرکت‌های دانش بنیان در استان فعال شود

هاشمی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ به عنوان «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: کارگروه شرکتهای دانش‌بنیان در استان سمنان ایجاد شود و جلسات هفتگی برای تحقق اهداف برنامه‌ریزی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«سیدمحمدرضا هاشمی» بااشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبری معظم انقلاب وعده داد:از تمامی ظرفیت های موجود در استان به منظور تحقق شعار سال و تقویت تولید و اشتغال از طریق توسعه شرکت های دانش بنیان استفاده خواهد کرد.

 

استاندار سمنان ضمن بیان اینکه مباحث و جنگ اقتصادی در حال حاضر اولویت کشور است، گفت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه اقتصاد و تولید در استان  سمنان در سال گذشته شکل گرفت که در سال جدید نیز در راستای تحقق شعار سال و فرمایشات مقام معظم رهبری، گام بر می داریم.

 

وی سمنان را  استانی دانشگاهی با حضور موسسه های آمورش عالی متعدد عنوان کردوافزود: شعار سال در کارگروه شرکتهای دانش بنیان در جلسات هفتگی باید دنبال شود.

 

هاشمی تصریح کرد: در کارگروه دانش بنیان، صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی، میراث فرهنگی، کمیته امداد و شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان و حوزه های دخیل در تحقق شعار سال عضویت داشته باشند.

 

استاندار سمنان بر تشکیل و فعالیت دبیرخانه کارگروه شرکتهای دانش بنیان در استانداری تاکید وادامه داد: این کارگروه باید عملیاتی، جهادی و میدانی وارد کار شود و به حرف و شعار نباید ختم شود.

 

وی بیان کرد: کاهش هزینه ها، افزایش و ارتقا بهره وری، کاهش قیمت تولید و رقابت پذیر بودن تولیدات داخلی از مواردی است که باید در راستای تحقق شعار سال به این موارد توجه کنیم و قابل ذکر است که مباحث مرتبط با حوزه دانش بنیان بسیار در این مسیر در اولویت است.

 

هاشمی با اشاره به اینکه در استان سمنان واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگی داریم که با کمک آنها تحقق شعار سال میسر است اظهارداشت: ١۵ سال است مقام معظم رهبری در شعارهای سال به اقتصاد اشاره دارند که مساله اصلی در جنگ اقتصادی است، سالهای گذشته نیز در شعار سال به تولید توجه شد که ٣٣ واحد راکد استان سمنان در این زمینه بازفعال شد و دستاورد همین حوزه است.

کد خبر 1160537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha