انجام بیش از ۴هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از مراکز تولید، عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای طرح تشدید نظارت شرعی و بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان حدود ۴ هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «دکتر مهدی حسینی» مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: طرح ملی تشدید نظارت بهداشتی و شرعی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان باهدف کنترل و بازرسی بر روند تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در ایام تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان و همچنین ارائه غذای سالم و بهداشتی به مردم، از ۱۴ اسفند ماه آغاز گردید و تا ۱۶ اردیبهشت ماه ادامه خواهد یافت.

 

وی افزود: در راستای اجرا و استمرار این طرح در استان ۳۳ اکیپ نظارتی ثابت و سیار تشکیل شد که به صورت شبانه روزی و حتی در ایام تعطیل نیز مشغول خدمت رسانی و بازرسی فرآورده های خام دامی هستند.

 

دکتر مهدی حسینی عنوان داشت: از ابتدای عملیاتی شدن طرح تشدید نظارت بهداشتی تا کنون حدود ۴ هزار و ۵۰۰ مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در استان سیستان و بلوچستان انجام شده است که طی این بازدید ها شرایط و موارد بهداشتی کنترل شده و در صورت مشاهده هر گونه تخطی و تخلف بهداشتی هشدار های لازم داده و مطابق قانون عمل خواهد شد.

 

مدیرکل دامپزشکی استان ابراز داشت: در بازدید های انجام شده در قالب طرح ملی تشدید نظارت بهداشتی بیش از ۹ تن فرآورده خام دامی ناسالم و غیر بهداشتی به دلیل منع مصرف انسانی مطابق دستور مرجع قضایی معدوم گردید.

 

وی بیان داشت: دامپزشکی در تعطیلات نوروز تعطیل نبود و هیچ گونه گزارشی مبنی بر کمبود مرغ، تخم مرغ و گوشت منجمد وجود ندارد.

کد خبر 1160548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha