بیش از یک میلیون مسافر و گردشگر از اماکن تفریحی و تاریخی گلستان بازدید کردند

فرمانی گفت: از شروع تعطیلات نوروزی تاکنون حدود یک میلیون مسافر و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و تفریحی استان گلستان بازدید کردند.

«رحمان فرمانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهارکرد: از شروع تعطیلات نوروزی در استان بیش از ۶۰ هزار مسافر در استان گلستان اقامت کردند و در این مدت حدود یک میلیون بازدید از مراکز تفریحی و تاریخی استان به ثبت رسیده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: خوشبختانه همانطور که پیش بینی کرده بودیم حجم سفرها و تعداد مسافران در استان به شدت افزایش یافته که این اتفاق به رونق گردشگری در استان منجر خواهد شد.

 

وی افزود: ورودی خودروها به استان از مبادی ورودی چهارگانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر از ۵۰ درصد افزایش یافته است.

 

فرمانی ادامه داد: شهرستان‌های بندرترکمن (جزیره آشوراده)، گرگان (ناهارخوران و النگدره)، علی آبادکتول (جنگل و آبشار کبودوال)، گنبدکاووس (برج جهانی قابوس) و شهرستان کلاله (آرامگاه خالد نبی) از پر بازدیدکننده‌ترین مناطق و اماکن گردشگری در استان بوده است.

 

وی همچنین اعلام کرد: حدود ۱۳ هزار نفر نیز از موزه‌ها و بناهای تاریخی استان که ورود به آنها قابل رصد و کنترل بود، بازدید کرده‌اند. همچنین از ۴ هزار واحد صنفی که به گردشگران و مسافران خدمات‌دهی می‌کنند نیز بازدید به عمل آمد.

 

مدیدکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که روزهای اول تعطیلات نوروزی با حجم کمتری از سفرها مواجه هستیم اما در موج‌های دوم و سوم سفر شاهد حضور بیشتر مسافران و گردشگران نوروزی در استان گلستان خواهیم بود.

 

کد خبر 1160581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha