اعتبار لازم جهت تکمیل خانه هنرمندان اهواز تامین می‌شود

اسماعیلی در بازدید از پروژه احداث خانه هنرمندان اهواز، بر تامین اعتبارات لازم جهت تکمیل و تجهیز این پروژه تاکید کرد و گفت: برای این پروژه پرونده ویژه‌ای در وزارتخانه تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمدمهدی اسماعیلی» امروز (یکشنبه ۷ فروردین) در حاشیه بازدید از روند احداث خانه هنرمندان اهواز اظهار کرد: این طرح که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی است به عنوان یک طرح اولویت دار در وزارتخانه در دستور کار ویژه قرار می‌گیرد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تامین اعتبار این طرح در صورت نیاز از طریق اعتبارات وزارتخانه انجام می‌شود افزود: هفته آینده تیمی از وزارتخانه برای تکمیل این پروژه به خوزستان اعزام و برای آن پرونده ویژه‌ای در وزارتخانه تشکیل می‌شود و به صورت هفتگی گزارش پیشرفت آن پیگیری خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: علاوه بر خانه هنرمندان، چهار طرح مهم فرهنگی نیمه‌کاره با پیشرفت فیزیکی بالا نیز در شهرهای هفتگل، اندیمشک، آبادان و مسجدسلیمان وجود دارد که بهره‌برداری از آنها اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد و تلاش می‌کنیم تمام این طرح‌ها در سال جاری تکمیل شود.

 

پروژه احداث خانه هنرمندان اهواز از سال ۱۳۹۳ آغاز شده و دارای ۶ هزار مترمربع زیربنا است و تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۴۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

 

این پروژه در ۶ طبقه با احتساب زیرزمین احداث شده و دارای ۶ سالن تخصصی با گنجایش هر کدام ۱۰۰ نفر برای برگزاری برنامه‌های تئاتر، موسیقی، سینما، هنرهای تجسمی، شعر، مطبوعات و همچنین گالری، سالن انتظار، کلاس و کارگاه‌های آموزشی، بخش مدیریت، تریا و سایر فضاهای خدماتی و بهداشتی است.

 

با بهره برداری از آن، شاخص فضاهای فرهنگی و هنری مورد استفاده شهروندان در کلان شهر اهواز افزایش پیدا می کند.

 

کد خبر 1160678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha