افزایش تعداد مراکز افق سازمان اوقاف به ۱۲۰۰ مرکز/اجرای طرح« من قرآن را دوست دارم»

حجت الاسلام نوروزپوربا اشاره به رویکردهای بقاع متبرکه و امامزادگان در سال ۱۴۰۱ گفت: امسال تعداد مراکز افق به ۱۲۰۰ مرکز افزایش می یابد.

حجت الاسلام «محمد نوروزپور»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از افزایش تعداد مراکز افق به 1200 مرکز خبر داد و گفت: تا پایان سال 1400 تعداد مراکز افق یک هزار مرکز بود که بنا داریم تعداد این مراکز را در سال جدید به 1200 مرکز افزایش دهیم.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به رویکردهای مراکز افق گفت: این مراکز در بحث خدمات اجتماعی،قرآنی به مردم خدمت رسانی می کنند،ضمن اینکه از اواخر سال 1400 یکی از رویکردهای این مراکز اجرای طرح «قرار دوازدهم» بوده است.

 

وی در مورد اجرای طرح «قرار دوازهم»،گفت: طرح قرار دوازدهم طرحی با رویکرد ارائه خدمات اجتماعی به یاد و نام امام دوازدهم است و در این طرح در دوازدهم هر ماه توزیع بسته های معیشتی بین افراد کم برخوردار با همت مراکز افق بقاع متبرکه سراسر کشور توزیع می گردد.

 

 حجت الاسلام نوروزپور به محورهای طرح «قرار دوازدهم» اشاره کرد و افزود: طرح قرار دوازدهم که طرحی با رویکرد ارائه خدمات اجتماعی به یاد و نام امام دوازدهم است، بسته های معیشتی بین افراد کم برخوردار، در روز دوازدهم هر ماه با همت مراکز افق توزیع می شود.

 

وی یکی از رویکردهایی که در سال 1401 مورد توجه قرار می گیرد، را تقویت جلسات قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه کشور دانست و تصریح کرد:یکی از برنامه هایی که امسال با همکاری آستان قدس رضوی قرار است،برگزار کنیم،ویژه برنامه «من قرآن را دوست دارم» است،طبق این برنامه مقرر شده است که با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی از طریق پایگاه بقاع متبرکه و امامزادگان برنامه قرآنی در رشته های قرائت و روان خوانی و روخوانی قرآن کریم برای علاقه مندان برگزار کنیم،برنامه ما این است که در قالب این طرح یک میلیون نفر در این طرح شرکت کنند و از مدرک رسمی بهره مند شوند. ضمن اینکه با قرائت صحیح قرآن کریم آشنا شوند.

 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به رویکردها و برنامه های بقاع متبرکه و امامزادگان در حوزه سرمایه گذاری گفت: بنا داریم که با بهره گیری از ظرفیت جوانان نخبه طرح های مختلف در حوزه اقتصادی در امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار کنیم تا از ظرفیت هایی که دارند در‌آمد پایدار برای امامزادگان به دست آید.

 

کد خبر 1160686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha