اسکان ۵۱ هزار  نفر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی

حجت الاسلام بخشی‌پور گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری بیش از ۵۱ هزار نفر در بقاع متبرکه استان خراسان جنوبی اسکان یافته‌اند.

حجت الاسلام« پرویز بخشی‌پور» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان خراسان جنوبی اظهار کرد: این طرح از ۲۸ اسفند سال گذشته در ۵۴ بقعه متبرکه استان آغاز شد و تا ۱۳ فروردین ماه امسال ادامه دارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از ابتدای اجرای این طرح ۲۴۷ هزار مسافر نوروزی به زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه خراسان جنوبی مشرف شدند.

 

وی با بیان اینکه ۱۶۲ سوئیت در بقاع متبرکه و ۵۲۵ زائرسرا در این استان آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است، افزود: همچنین در این مدت ۵۱ هزار و ۷۵۳ نفر از زائران نیز در زائرسراها و اقامتگاه‌های بقاع متبرکه اسکان داده شدند.

 

حجت الاسلام بخشی‌پور ادامه داد: امکان اسکان دائم در بقاع متبرکه با بیش از ۷۰۰ اتاق و ظرفیت سه هزار نفر در هر شب و همچنین اسکان موقت چهار هزار و ۲۰۰ نفر برای هر شب فراهم است.

 

ثبت سه وقف جدید در نوروز ۱۴۰۱

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سه وقف جدید در استان ثبت شده است، تصریح کرد: ارزش این موقوفات بیش از ۴۶۵میلیون تومان برآورد شده است.

 

وی بیان کرد: این موقوفه‌ها شامل وقف ۲ باب منزل مسکونی به متراژ ۳۰۰ متر مربع و ۶۵ متر مربع برای توسعه مهدیه و مسجد جامع روستای نوغاب شهرستان قاینات و همچنین وقف ۳.۵ فنجان آب قنات بلده به نیت تهیه دارو، درمان و جهیزیه در شهرستان فردوس است.

 

حجت الاسلام بخشی‌پور خاطر نشان کرد: با ثبت ۹۱ وقف در سال گذشته، خراسان جنوبی توانست رتبه اول در کشور را کسب کند و بیشترین وقف ها با ۲۰ وقف مربوط به شهرستان بیرجند بوده است.

 

کد خبر 1160692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha