تکمیل برج هنر ایلام نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است/ تکمیل برج هنر موجب افزایش زیرساخت های فرهنگی و هنری ایلام می شود

قاسمی با بیان اینکه تکمیل برج هنر ایلام نیازمند ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، گفت: ۵۰ میلیارد تومان از طریق کمیسیون تلفیق برای برج هنر در نظر گرفته شده است که نیازمند پیگیری نمایندگان مجلس و مسئولان استانی برای تخصیص است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیر حوزه هنری ایلام، در جریان بازدید معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام، اظهار کرد: پروژه برج هنر ایلام در شهریور 1395 و هم‌زمان با هفته دولت کلنگ زنی شد، طبق برنامه  قرار بود تا پایان سال 1398 به بهره‌برداریبرسد، برج هنر ایلام، در منطقه ای از شهر ایلام ساخته می شود که از نظر کاهش  آسیب های اجتماعی می تواند تاثیر به سزایی داشته باشد.

 

« محمد علی قاسمی» با بیان اینکه برج هنر در  بخش شمال غربی شهر ایلام  ساخته می شود که دسترسی به این مجموعه برای اقشار مختلف مردم  دارای مزایای زیادی از جمله هزینه کم، آسان ترین و راحت ترین مرکز است، افزود: پروژه ملی برج هنر در شهر ایلام چون مرکز استان با محدودیت مراکز فرهنگی و هنری از جمله سینما، پلاتو و کارگاه ها های آموزشی و نگارخانه های مجهز بر اساس استانداردهای بین المللی مواجه است، بسیار حائز اهمیت است.

 

وی بیان کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده قرار بود که این پروژه پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد که متاسفانه به علت عدم تامین اعتبار مناسب، این پروژه همچنان در حال ساخت است و با مسائل و مشکلاتی از لحاظ تامین اعتبار مواجه است،  پروژه برج هنر در سفر معاون اول رئیس جمهور دولت گذشته به استان یکی از اولویت های طرح های نیمه تکمیل در استان استان جزو ۵ پروژه اول استان در راستای تکمیل و بهره برداری بوده است.

 

مدیر حوزه هنری ایلام گفت:  این طرح قرار بود که مورد حمایت و تامین اعتبار قرار گیرد اما پروژه برج هنر  به دلیل اینکه اعتباری زیادی لازم داشت، مورد توجه قرار نگرفت و توجیه عزیزان این بود که در استان پروژه هایی که کمترین اعتبار برای بهره برداری در کمترین زمان نیاز دارند، مورد توجه قرار گیرند و متاسفانه این پروژه به حال خود رها شد.

 

قاسمی یادآور شد: سال ۱۴۰۰ بر اساس برآوردی که انجام شد  این طرح با ۸۰ میلیارد تومان  اعتبار به مناقصه رفت و پیمانکار آن مشخص گردید و از این میزان ۷۰۰ میلیون تومان به پیمانکار پرداخت شد که این میزان اعتبار جوابگوی ادامه کار پروژه برج هنر نبوده است.

 

وی افزود: یکی از چالش های  استان ایلام در حوزه مسائل و آسیب های اجتماعی و فرهنگی، کمبود زیرساخت های  فرهنگی و هنری است و تنها استانی در کشور هستیم که فاقد سینما، نگارخانه و پلاتو بر اساس  استانداردهای بین المللی است و باید گفت که مشکل اساسی این سازه مشکل اعتباری است.

مدیر حوزه هنری استان ایلام ابراز کرد: استاندار محترم ایلام و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص تلاش هایی را انجام داده اند که از همه عزیزان قدردانی می شود،  این طرح دارای اعتبارت استانی است و  اگر به همین روند پیش رود بهره برداری از آن زمانبر خواهد بود.

 

قاسمی بیان کرد: درخواست داریم که از محل اعتبارات سفر  رئیس جمهوری با توجه به اینکه حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت متمم به اعتبارت استان اضافه شده است، این طرح نیز مورد توجه قرار گیرد، اگر از این میزان اعتبار، ۱۰۰ میلیارد تومان به این طرح اختصاص یابد مشکل استان در حوزه زیرساخت های فرهنگی و هنری با تکمیل و بهره برداری از این پروژه حل واهد شد.

 

وی افزود: برج هنر ایلام، تنهای پروژه ای است که تمام استانداردها، نیازمندی ها و بخش های مختلف فرهنگی و رشته های هنری از جمله در حوزه آموزش و خدمات دهی به عموم جامعه و هنرمندان در آن در نظر گرفته شده است.

 

 مدیر حوزه هنری استان ایلام  یادآور شد:  با رایزنی های نمایندگان محترم مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی و به ویژه خانم  دکتر فلاحی ۵۰ میلیارد تومان از طریق کمیسیون تلفیق برای برج هنر  در نظر گرفته شده است که استدعا داریم استانداری محترم، نمایندگان مجلس و مسئولان استانی از طریق مرکز این مطالبه  گری انجام شود و این میزان اعتبار به صورت صد در صد به برج هنر ایلام اختصاص یابد.

 

قاسمی با بیان اینکه بر اساس رایزنی های انجام شده و موافقت رئیس محترم جمهوری در شورای برنامه ریزی استان، مقرر شده است که اعتبارات عمرانی استانی ایلام به  صورت صدردصدی اختصاص یابد، این پروژه از اعتبارات استانی دارای اعتباری حدود سه میلیارد و نیم است که از محل بازآفرینی نیز اعتباراتی برای آن در نظر گرفته شده است که لازم است با پیگیری مسئولان امر این اعتبار برای ادامه روند تکمیل این طرح هر چه زودتر اختصاص یابد.

 

کد خبر 1160741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha