اتصال روستاهای باقیمانده فارس به شبکه ملی اطلاعات در سال جدید

سلیمان پور گفت: ۲۲۴ سایت روستایی برای اتصال روستاهای باقیمانده استان فارس به شبکه ملی اطلاعات احداث می شود و ارتقا خواهند یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حمید سلیمان پور»، امروز (یکشنبه 7 فروردین) با اشاره به اتصال روستاهای باقیمانده استان فارس به شبکه ملی اطلاعات در جمع خبرنگاران گفت: 224 سایت روستایی برای اتصال روستاهای باقیمانده استان فارس به شبکه ملی اطلاعات احداث می شود و ارتقا خواهند یافت.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس افزود: بر این اساس در سال جدید فازهای اول و دوم فیبر نوری برای توسعه ارتباطات روستایی تکمیل خواهند شد.

وی اضافه کرد: اتصال روستاهای باقیمانده بالای 20 خانوار فاقد پوشش اینترنت به شبکه ملی اطلاعات از مهمترین برنامه توسعه ارتباطات استان فارس در سال جدید است.

سلیمان پور تاکید کرد: احداث 128 سایت جدید، ارتقای 85 سایت و بهینه سازی 11 سایت موجود برای اتصال حدود 300 روستای فاقد ارتباط استان فارس به شبکه ملی اطلاعات از برنامه های امسال است.

وی ادامه داد: فارس دارای 2 هزار و 238 روستای بالای 20 خانوار است که 80 درصد این روستاها به شبکه ارتباطات پایدار و پرسرعت دسترسی دارند و حدود 300 روستای استان با جمعیت بیش از 80 هزار نفر فاقد هر گونه اینترنت پرسرعت ثابت و سیار هستند که اقدامات لازم برای برخورداری آنها از پوشش ارتباطی مناسب فراهم خواهد شد.

سلیمان پور با اشاره به توسعه ارتباطات روستایی استان بر بستر فیبرنوری نیز گفت: برای ایجاد دسترسی اینترنت پرسرعت در روستاهای استان، 767 کیلومتر فیبر در فاز اول برای استان مصوب شده که تاکنون 470 کیلومتر آن به اجرا درآمده و طرح لازم برای اجرای یک هزار و 500 کیلومتر فیبر نوری در فاز دوم تهیه شده که تاکنون حدود 400 کیلومتر از آن برای اجرا در مسیرهای روستایی در شهرستان های شیراز و جهرم مصوب شده و در سال 1401 برای تکمیل این فازها تلاش خواهد شد.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تاکید کرد: برای رفاه مسافران نوروزی، تمهیدات و اقدامات لازم برای پایداری ارتباطات در استان در ایام نوروز  لحاظ شده و شاهد افزایش ظرفیت سایت های اپراتورهای ارتباطی در نقاط گردشگری و جاده های ورودی و خروجی استان بوده ایم و گشت سیار نوروزی و شیفت بندی کارشناسان حوزه ارتباطات استان فارس در ایام تعطیلات نوروز نیز اجرا شده است.

کد خبر 1160746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha