فراخوان جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ظهور نور» به پاسداشت میلاد امام زمان (عج)

مرامی گفت: جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ظهور نور» از فروردین تا تیر ۱۴۰۱ توسط اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس به پاسداشت میلاد امام زمان (عج) فرخوان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «بهروز مرامی»، امروز (دوشنبه 8 فروردین) با اشاره به اعلام فراخوان جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ظهور نور» در جمع خبرنگاران گفت: این فراخوان از فروردین تا تیر 1401 خواهد بود و اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با حضور فعال اهالی فرهنگ و هنر و مراکز و متولیان فرهنگ و هنر کشور از فراخوان نخستین جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ظهور نور» به پاسداشت میلاد امام زمان (عج) رونمایی خواهد کرد.

معاون هنری سینمای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: این جشنواره ملی با رویکرد هنر متعالی خلاق، وحدت بخش، امید آفرین برگزار می شود و نماد حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی است.

وی اضافه کرد: موضوع جشنواره نیز شامل مهدویت، عدالت، وحدت و امید به آینده موعود است و در رشته‌ های تصویرسازی، رسانه‌ های هنری جدید و نقاشی است.

مرامی اعلام کرد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند از طریق نشانی tajassomi.fars@gmail.com اقدام کنند و هر هنرمند می ‌تواند در 2 رشته و حداکثر با سه اثر هنری در هر رشته‌ شرکت کند و حجم هر فایل ارسالی در تمامی رشته ‌ها، حداقل یک و حداکثر 6 مگابایت و در قالب jpg باید باشد.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان باید گزیده ‌ای از سوابق هنری خود را همراه با عکس پرسنلی به صورت فایل نوشتاری در قالب word و تصویر سه اثر از آثار قبلی خود را نیز ارسال نکنند.

مرامی با اشاره به شرایط تخصصی جشنواره نیز بیان کرد: در تصویرسازی، هنرمندان فایل jpg در اندازه‌ حداکثر ۵۰ در۷۰ سانتی‌ متر را باید به پست الکترونیک جشنواره ارسال کنند و در رشته طراحی گرافیک نیز فقط پوستر فایل jpg در اندازه ۷۰ در۱۰۰ سانتی ‌متر باید به پست الکترونیک جشنواره ارسال شود.

وی اضافه کرد:  جوایز در هر رشته بر اساس رای هیئت داوران، یک نفر برگزیده و تندیس، لوح افتخار، و مبلغ 7۰ میلیون ریال جایزه نقدی است و به نفرات دوم و سوم در هر رشته لوح سپاس و 20 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

مرامی تاکید کرد: به تمامی هنرمندان راه‌ یافته به نمایشگاه گواهی شرکت اهدا می شود و اعلام فراخوان و شروع ثبت نام از یکشنبه 7 فروردین، بازه زمانی ارسال آثار جمعه 30 اردیبهشت، انتخاب اولیه آثار 1 تا 5 خرداد، اعلام نتایج انتخاب اولیه 7 خرداد، نمایش مجازی آثار راه یافته 8 تا 31 خرداد، اعلام نتایج نهایی15 خرداد و آئین پایانی نیز در نیمه تیرماه 1401 خواهد بود.

وی اعلام کرد: نشانی جشنواره ملی هنرهای تجسمی «ظهور نور» شیراز، چهار راه حافظیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس استو علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس 07132287820 تماس بگیرند.

کد خبر 1160917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha