رونق اقتصاد دریا و جنگل مستلزم پیوست فرهنگی است

حسینی پور به عقب معضلات فرهنگی در استان مازندران اشاره کرد و از اعلام آمادگی استانداری برای همراهی با نخبگان در سطوح مختلف به ویژه حوزویان جهت تدوین پیوست فرهنگی برای اقتصاد دریا و جنگل خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «سیدمحمود حسینی پور» شامگاه( ۷فروردین) در جلسه‌ای با طلاب و روحانیون استان مازندران با بیان اینکه امروز معضلات فرهنگی تبدیل به بحران شده است، اظهار کرد: ما در این رابطه دغدغه داریم، علتش هم این است که زمانی که مقام معظم رهبری به بحث تهاجم فرهنگی اشاره می‌کردند برای خیلی‌ها این مهم ملموس نبود، در صورتی که هر کلمه بیانات ایشان برای متولیان امر به معروف و نهی از منکر در کشور باارزش بود ولی در اثر جدی گرفته نشدن به این حال و روز افتاد.

 

استاندار مازندران افزود:  امروز خرسندیم که مازندران مهد علمای بزرگ بوده و هست و البته خواهد بود، شخصیت‌هایی همچون آیت الله حسن زاده آملی و دیگر علما که افتخاری برای کشور بودند از این خاک متولد شدند، خوشبختانه در حال حاضر نماینده ولی فقیه در مازندران هم به خوبی در جایگاه خود فعال هستند و برنامه‌هایشان کارشناسانه و دقیق است و هدفمند و درست پیش می‌رود.

 

وی با اشاره به وجود خلاهایی در مازندران، ادامه داد: شاید اگر بخواهیم علت یابی کنیم باید به نیم قرن گذشته نگاه کنیم، ما ۳ هزار و ۶۰۰ روستا در مازندران داریم که برکت جمهوری اسلامی ایران امروز ۹۵ درصد آن مجهز به امکاناتی همچون آب، برق، گاز، تلفن و ... شدند که پیش از انقلاب موجود نبود.

 

حسینی پور گفت: در دوران قبل از انقلاب سرکردگان رژیم منحوس دلسوز مردم نبودند، مردم این استان همان زمان مولد بودند ولی به دلیل نبود امکانات مردم به سمت شهرها هجوم آوردند، انقلاب اسلامی با شاخصه آزادی پیروز شد، با اطمینان میگویم دلیل عقب‌ماندگی این استان اقدامات رژیم منحوس پهلوی است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز در مازندران با وجود پیشرفت های خوب بعد از ۴۳ سال هنوز احساس می‌کنیم که در استان فقر نسبی و گرفتاری برای مردم به‌ویژه در برخی از مناطق روستایی وجود دارد، وظیفه ما هم خدمات‌رسانی به مردم متدین و ولایتمداری است که پای انقلاب بودند اما از امکانات اولیه همچون جاده بهره‌مند نشده‌اند، در حالی که در مناطق صعب‌العبور کردستان شاهد جاده‌های مناسب هستیم اما در مازندران خیر.

 

استاندار مازندران اظهار کرد: به برکت حضور این دولت و شخص آیت الله رئیسی سرباز ولایت که با از خودگذشتگی کشوری را به جای هشت سال با هشتاد سال عقب‌ماندگی تحویل گرفتند شاهد نصرت الهی و امدادهایی بودیم.

 

حسینی پور، افزود: صاحب جمهوری اسلامی خداست و همه می‌دانیم، امروز همه باید دست به دست هم بدهیم، هیچ راه فراری هم نداریم، امروز هر سه قوه با ولی فقیه زمان هماهنگ هستند تا کار درست شود، مردم هم امیدوار هستند که اوضاع بهتر خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه اوضاع اقتصاد ما به لطف و عنایت الهی و به واسطه سیاست‌های قاطع این دولت بهتر خواهد شد، گفت: بیگانگان دیگر کم آورده‌اند و در حال زانو زدن هستند، برای ما دیگر برجام مهم نیست آن دوران گذشت، ما میگوییم نیازی نداریم و آن‌ها به شدت به‌دنبال توافق هستند، چرا که جریان انقلابی با اقتدار ایستاد.

 

حسینی پور عنوان کرد: کشورها الان صف کشیده‌اند تا با ایران قرارداد ببندند پس ما باید خودمان را به پیوست فرهنگی مجهز کنیم اگر آماده است بنده آمادگی رونمایی از آن را در مازندران دارم، فعال کردن اقتصاد دریا و جنگل انجام شد حال نیاز به پیوست فرهنگی و هدفگذاری داریم‌.

 

استاندار مازندران با اشاره به اینکه هدف‌گذاری ما باید پایتخت گردشگری جهان تشیع باشد، بیان کرد: بیش از ۴۰۰ میلیون شیعه داریم که میتوانیم کاری کنیم پس از زیارت امام رضا (ع) در مشهد به مازندران سرازیر شوند، در این راستا ما الان سرمایه‌گذار داریم اما سند آمایشی که پیوست فرهنگی داشته باشد نداریم.

 

وی ضمن اعلام آمادگی برای استفاده از ظرفیت‌های نخبگان حوزوی عنوان کرد: رشد جمعیت استان مازندران ۰.۱ است از این رو هویت فرهنگی ما در خطر قرار گرفته است و بخشی از آن در غرب استان در اثر تهاجم فرهنگی مرده است. 

 

حسینی پور با اشاره اینکه روحانیون و طلاب از گذشته ثابت کرده‌اند که میتوانند کارهای بزرگی انجام دهند، گفت: جریان طلاب انقلابی ما باید بداند که جامعه به حضورشان بین مردم نیاز دارد، غذای روح مردم عوض شد و نیاز به تعویض دارد، بنده به دنبال ایجاد مرکز آموزش مدیران در قم بودم تا به مدت یک هفته تحت آموزش قرار بگیرند که بسیار موثر است اما به نظرم همین مرکز را میتوان در اختیار بنیادهای زیر نظر روحانیون در مازندران قرار بگیرد، و تبدیل به مجتمع فرهنگی بزرگی در مازندران شود البته قولی نمی‌دهم.

 

وی اضافه کرد: ما به معرفی نخبگان در همه حوزه‌ها  نیاز داریم، در آستانه پیک مسافران در تابستان میتوانیم با برنامه اثرگذار در سواحل شاهد حضور طلبه با لباس روحانیت برای تبلیغ باشیم، امروز ما نمیتوانیم از این اوضاع فرار کنیم، ما در حال ایجاد شهرک ساحلی بانوان هستیم که با شاخصه‌هایی باید محفوظ باشد، ما یک بخشی از جنگل را اختصاصی برای بانوان آماده خواهیم کرد تا برای حفظ پوشش مشکلی نباشد.

 

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه ما مسئولان در کنار انتقاد باید پیشنهادات و راهکارهای خودمان را ارائه کنیم، گفت: امیدواریم جامعه روحانیت نیز نکته نظرات خود را بیان کنند، بنده خرسندم که حدود دو سال سه شنبه‌ها در قم تحت آموزش روحانیت بودم.

کد خبر 1160928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha