تزریق ۱۴۷ میلیون دُز واکسن کرونا از ابتدای طرح واکسیانسون تاکنون

عین اللهی از تزریق ۱۴۷ میلیون دُز واکسن کرونا از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون تاکنون در سطح کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «بهرام عین اللهی» ظهر امروز (دوشنبه ۸ فروردین) در حاشیه بازدید از کاروان های راهیان‌ نور در مرز شلمچه، با اشاره به سفر کاروان های راهیان نور و سفرهای نوروزی، پس از وقفه ای ۲ ساله اظهار کرد: در برخی مناطق شاهد عادی انگاری از سوی مردم هستیم، لذا رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی کاروان های راهیان نور و مسافران نوروزی باید مورد تاکید قرار گیرد.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تمامی بیمارستان‌های کشور و کادر درمان در حال آماده باش هستند تا در خدمت رسانی به مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور کوتاهی نشود.

 

وی حضور در کاروان های راهیان نور را حرکتی بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: شهدا با نثار خون خود انقلاب را پربار کردند و ما مدیون آنها هستیم. 

 

عین اللهی ابراز کرد: راه شهدا ادامه دارد و حضور در یادمان‌های دفاع مقدس تجدید میثاق با شهدا است اما زائران باید شرایط بیماری را درک کرده و پروتکل های بهداشتی را با دقت رعایت کنند.

 

وی با بیان اینکه خوشبختانه واکسیناسیون در جامعه با استقبال و شتاب بسیار خوبی مواجه شد تاکید کرد: اکنون ایمنی مناسبی در کشور حکمفرما شده، در ۶ ماهه اول سال گذشته شاهد حجم بالای مبتلایان به کرونا و مرگ و میر در کشور بودیم اما اینک شاهد سیر نزولی ابتلا و فوت بیماران مبتلا به کووید ۱۹ هستیم.

 

وزیر بهداشت به تاثیرگزاری ایثارگری کادر درمان در بهبود شرایط کرونایی کشور اشاره کرد و ادامه داد: کادر درمان نمایشی از فداکاری و ایثار را به منصه ظهور گذاشت و با تلاش آنها آرامش تا حدودی به جامعه بازگشت.

 

وی خدمت در حوزه سلامت را نوعی عبادت خواند و بیان کرد: ایران با پشت سرگذاشتن پیک ششم کرونا جز کشورهای موفق دنیا بوده و با تزریق ‌۱۴۷ میلیون دُز واکسن، ایمنی در کشور ایجاد شد.

 

عین اللهی خاطرنشان کرد: با همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزان سرایت اُمیکرون در جامعه بسیار پایین بود و این در حالی است که سایر کشورهای اروپایی و آمریکا میزان مرگ و میر بالایی در این سویه داشتند.

 

کد خبر 1161007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha