خدمات ارزنده آیت‌الله رودباری به اسلام، انقلاب و مردم در تاریخ ماندگار می‌شود

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه آیت الله رودباری دلدادگان بسیاری از قشرهای مختلف مردم داشت و پایگاهی مردمی داشت گفت: خدمات ارزنده آیت‌الله رودباری به اسلام، انقلاب و مردم در تاریخ ماندگار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «کاظم صدیقی» امروز (دوشنبه،8 فروردین) در مراسم بزرگداشت آیت الله رودباری در مسجد صفی رشت ضمن تسلیت رحلت این فقیه عالیقدر جهان اسلام و تشیع اظهار داشت: انسانهای بزرگ در حقیقت آیه و نشانه‌ای از عظمت پروردگار متعال هستند.

 

امام جمعه موقت تهران ضمن اشاره به آیاتی از قرآن کریم و معجزه معراج حضرت محمد(ص) پیامبر اسلام عنوان کرد: اگر ریشه و وجود طبیعت و عناصر آن را به شکل علمی دنبال کنیم متوجه می‌شویم که خداوند بر همه چیز عالم احاطه دارد و انسان را خلیفة‌الله قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه همه عوالم به امر خداوند در اختیار بشر قرار دارند یادآور شد: خداشناسی و کسب معرفت الهی رسالتی است که برای انسان در نظر گرفته شده و شناخت قدر خدا و قدرت او در وجود انسان رقم می خورد.

 

وی انسان را موجودی که روح خداوند در او دمیده شده است خواند و تصریح کرد:‌ آیت الله العظمی بهجت افتخار بشریت، اسلام، جهان تشیع و افتخار گیلانیان است همچنان که آیت الله رودباری نیز این چنین بود و دلدادگان بسیاری از قشرهای مختلف مردم داشت.

 

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: طبق ولایت تکوینی تمام عالم محضر امام زمان(عج) است و هر کجا را که نظاره میکنیم در حضور وجود مبارک ایشان قرار دارد بنابراین ما نباید به گونه‌ای عمل کنیم که خداوند و وجود امام را تنها برای رفع مشکلات و نیازهایمان مان یاد کنیم. 

 

امام جمعه موقت تهران خودبینی را مانعی بزرگ برای خداشناسی و عبادات واقعی دانست و ابراز داشت: هر وقت توانستیم خودمان را کنار بزنیم میتوانیم به سمت خداوند متعال حرکت کنیم و این مهم بدون کنار زدن حجاب ها میسر نمی‌شود.

 

وی به مرحله یقین رسیدن را نتیجه عبادات صادقانه و خالصانه مؤمنان و انسانهای بزرگ دانست و اظهار داشت: کسی که همانند یک عالم و فقیه در محضر خدا قرار میگیرد و از خداوند خوف و واهمه دارد با کسی که همواره در خواب غفلت میرود یکسان نیست.

 

آیت‌الله صدیقی ادامه داد: رحلت دو عالم جلیل‌القدر آیت الله بهجت فومنی و آیت الله رودباری تمام عالم را به هم ریخت و مجالس بزرگی برای آنان برپا شد و تمام این فقهای بزرگ برای مومنان مایه رحمت و پشتوانه و مظهر عبودیت خداوند متعال هستند.

 

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه عالمان و فقها از ارزشهای انقلاب اسلامی دفاع می کنند افزود: در طول تاریخ اسلام دو مقوله  ورود به سیاست و توجه ویژه به امور مسلمین همواره مورد توجه عالمان شیعه بوده و این فقهای بزرگ پایه و جایگاهی مردمی داشتند.

 

وی کشش درونی و نورانیت دل را از جمله نشانه‌های اهالی بهشت دانست و ضمن تاکید بر لزوم ترکیه قلب عنوان داشت: یک عالم بزرگ دینی باید دین شناس واقعی باشد و فقه اسلامی را به خوبی درک نماید و ضمن برائت از مشرکان زمانه در برابر زورگویان و منحرفان عالم نظیر داعش بایستد.

 

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه امام راحل عزت را به اسلام برگرداند و در برابر شرق و غرب سینه سپر کرد ابراز داشت: برخی‌ها اینگونه در گوش جوانان امروز زمزمه می‌کنند که وضعیت دینداری قبل از انقلاب بهتر از زمان حال بود در حالیکه این سخن از دشمن است.

 

امام جمعه موقت تهران بی‌حجابی و بدحجابی را ثمره شوم استعمار انگلیس بر کشورمان دانست و اظهار داشت: بانوان ایران اسلامی باید عفاف و حجاب را در سرلوحه کار خود قرار  دهند زیرا اسلام با حجاب در واقع به زنان عزت واقعی و احترام داد. 

 

وی ضمن اشاره به ماجرای کشف حجاب توسط رضاخان و ایستادگی مردم و مجتهدان نسبت به این واقعه تصریح کرد: ایران اسلامی به برکت استقرار انقلاب اسلامی نه تنها از مرزهای کشورمان حراست می کند بلکه به کمک سایر ملتهای مظلوم منطقه هم شتافته و در فلسطین و یمن حضور دارد. 

 

آیت‌الله صدیقی مردم ایران اسلامی را نسبت به اسلام، انقلاب، ولایت و علما مردمی واقعا قدرشناس دانست و خاطرنشان کرد: مردم گیلان اهل تشخیص و بصیر هستند و نمونه بارز آن شرکت گسترده در مراسم تشییع علمای بزرگ و حاج قاسم سلیمانی است.

 

کد خبر 1161032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha