تلفیق گردشگری طبیعی و دینی در تیران و کرون

گردشگری دینی و طبیعی با هوایی پاک در تیران و کرون تلیفق گشته و فرصتی برای گردشگران و مردم استان اصفهان در فصول مختلف سال به ویژه بهار شده است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: 45 کیلومتر از شهر اصفهان به سمت غرب که حرکت کنیم به شهرستان خوش آب و هوا و با قدمت هفت هزار ساله ای می رسیم که گردشگری در این شهرستان متنوع و از جنس تاریخی، طبیعی و دینی است که در بخشی نیز تلفیقی از همه انواع آن است.

گردشگری دینی و طبیعی با هوایی پاک در تیران و کرون تلیفق گشته و فرصتی برای گردشگران و مردم استان اصفهان در فصول مختلف سال به ویژه بهار شده  و نوروز میعادگاه بسیاری از مسافران و در روز طبیعت مقصد جمعیتی از هم استانی ها است.

آستان مقدس امامزادگان این شهرستان از جمله امامزاده احمد(ع) در تیران، امامزاده احمدرضا(ع) واقع در بخش کرون و امامزاده عبدالله(ع) در منطقه کوهان سه فرصت گردشگری و تاریخی و طبیعی هستند که میزبان بخش زیادی از مسافران می باشند.

جاذبه های طبیعی و تاریخی نهفته در این مراکز دینی باعث شده که گردشگری دینی و معنوی رونق پیدا کند و مسافران با سفر به این مناطق بتوانند از طبیعت، هوای پاک و معنویت آن بهره ببرند.

 

مناطق طبیعی این خطه مثل کوچه باغ های تاریخی، چشمه مرغاب و مناطق کوهستانی شهر و روستاهای این خطه برای تغییر حال و هوا و کسب انرژی مثبت طبیعی حائز اهمیت است و نباید این فرصت را از دست داد.

قدمت هزاران ساله این شهر تاریخ کشورمان را مرور می کند که در تقویت هویت و جلوگیری از آسیب های بحران هویت کارآمد می باشد که گذر از این جریان تاریخی برای نسل جوان و نوجوان نیاز می باشد تا در کنار بزرگترها از تاریخ میهن با خبر بشوند.

 

*جاذبه های طبیعی و بکر تیران و کرون میزبان مسافران نوروزی

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون گفت: جاذبه های طبیعی و بکر تیران و کرون میزبان مسافران نوروزی بوده و جمعیت زیادی را در روزهای پایانی پوشش خواهد داد.

»محسن مظاهری« موقعیت جغرافیایی و در ارتباط بین استان های چهارمحال بختیاری و و خوزستان و دروازه غرب استان را زمینه ساز گردشگر و توریست دانست.

وی ادامه داد: در ایام مختلف سال مثل نوروز حجم زیادی از مسافران به این خطه سفر می کنند و از ظرفیت طبیعی و بکر آن بهره مند می شوند که در هر فصل زیبایی و تنوع زیستی متعددی دارد.

 

*ایجاد نوروزگاه های روستایی و عشایری در مسیر مسافران

فرماندار تیران و کرون به خدمات نوروزی این شهرستان اشاره کرد و اظهارداشت: پیش بینی اسکان، اجرای برنامه های فرهنگی و برپایی ایستگاه ایمنی و سلامت در روستای تاریخی کرد و کمپ نوروزی در روستای جاجا فرصتی برای جذب مسافر شده است.

«علی محمدی کیا« افزود: گردشگران با گذر از این مراکز و توقف و استراحت می توانند از جاذبه های تاریخی با خبر و از تولیدات صنایع دستی خرید کنند.

وی ادامه داد: در این ایستگاه های نوروزی برنامه های جذاب فرهنگی و هنری نیز اجرا می شود که مردم شهرستان در کنار گردشگران از آن استفاده می برند.

 

کد خبر 1161050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha