راه عرض ارادت به امام زمان(عج) در سه‌شنبه‌های مهدوی/ سرّ مانایی این حرکت جهادی

حجت‌الاسلام نصرالله‌پور گفت: هر کسی با هر میزان توان می‌تواند جای خود را در پازل سه شنبه‌های مهدوی پیدا کند برای مثال رانندگان به عشق امام زمان(عج) مسافران را رایگان جابجا کنند، همچنین است ویزیت رایگان بیماران یا فروش همراه با تخفیف اقلام و ... .

به گزارش خبرنگار گروه غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «جواد نصرالله پور» درباره راز ماندگاری سه شنبه های مهدوی، اظهار کرد: سه شنبه های مهدوی حرکتی جهادی است که توسط جوانان دهه هفتادی و هشتادی راه اندازی شد و به دلیل اخلاص هسته اولیه، این حرکت جهادی جای خود را میان اقشار مختلف جامعه به سرعت باز کرد.

 

این کارشناس مهدوی افزود: چنان که شهید امین آقاباباشیرازی و شهید سیدمحمدحسینی از هسته اولیه این حرکت به شهادت رسیدند و اجر خود را از امام زمان(عج) دریافت کردند.

 

وی تصریح کرد: علت اینکه این جریان در همه مویرگ های جامعه جریان یافت این بود که موسسه یا تشکیلات دولتی متصدی آن نیست بلکه به صورت خودجوش با عشق و محبت و معرفت مردم به حضرت ولیعصر(عج) شکل گرفته و ادامه یافته است.

 

حجت الاسلام نصرالله پور تاکید کرد: اگر انتظار را زمینه سازی و آمادگی برای ظهور امام زمان(عج) بدانیم آنگاه هر کسی در این جریان مردمی جایگاه و وظیفه خود را نسبت به حضرت حجت(عج) و ایجاد موج امام زمان دوستی و زنده کردن یاد حضرت ولیعصر(عج) و کمک به مستضعفان به یاد ایشان پیدا می کند. هر چه این جریان پیش می رود در کنار برنامه های احساسی و محبتی سطح معرفتی افراد و جامعه هم افزایش می یابد.

 

وی در ادامه ابراز کرد: حرکت اصلی جریان سه شنبه های مهدوی زمینه سازی ظهور است در این حرکت جلوه هایی از پیاده روی اربعین و تمرین آموزه های حسینی و مهدوی همچون مواسات و ایثار، خدمت به محرومان، اطعام مهدوی، آزادی زندانیان، رفع گرفتاری های مردم و شیرین کردن کام مردم با عنوان مهر مهدوی تجلی می یابد.

 

این کارشناس مهدوی بیان کرد: زیبایی کار این است که این طرح دستورالعمل خاصی ندارد بلکه هر کسی با هر توان و هر امکانی به میزان اخلاص و انگیزه های مهدوی خود به مردم خدمت و ثواب آن را به امام زمان(عج) هدیه می کند هدف این است که جامعه را مراقبت کنیم تا نسبت به ولی خدا دچار غفلت نشویم.

 

وی تاکید کرد: هدف این است دنیاطلبی و سرگرمی به تلخ و شیرین دنیا ما را دچار روزمرگی نکند و هر هفته به هم یادآوری کنیم که امام زمان(عج) حضور دارند و ناظر اعمال و رفتار ما هستند و از اعمال صالح ما لبخند زده و با گناهان ما اندوهناک می شوند.

 

وی اضافه کرد: هر کسی با هر میزان توان می تواند جای خود را در پازل سه شنبه های مهدوی پیدا کند برای مثال رانندگان به عشق امام زمان(عج) مسافران را رایگان جابجا کنند، همچنین است ویزیت رایگان بیماران یا فروش با سود کم و همراه با تخفیف اقلام و ... .

 

حجت الاسلام نصرالله پور خاطرنشان کرد: صدقه دادن، کمک به محرومان، برپایی ایستگاه صلواتی مقابل مساجد و آستان امامزادگان، تعریف قصه های امام زمانی برای کودکان و تبیین آموزه های مهدوی و وظایف منتظران در بین نمازها و ... همه می توانند جلوه های ابراز عشق و محبت به امام زمان(عج) در سه شنبه های مهدوی باشند؛ مهم این است در این رود جاری قطره ای باشیم و ابراز ارادت کنیم

کد خبر 1161136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha