ثبت بیش از ۱۰میلیون نفرشب اقامت مسافران نوروزی در مازندران

ایزدی با بیان اینکه تا هفتم فروردین ماه بیش از ۱۰میلیون مسافر در مازندران اقامت کردند، گفت: با کاهش باران در پیک دوم سفر شاهد افزایش اقامت در این استان هستیم امید داریم که مردم علاوه براستفاده ازدریا و جنگل و ... حافظ محیط زیست و اماکن گردشگری باشند.

«مهدی ایزدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرستان ساری با بیان اینکه تا روز ۷فروردین ماه جاری ۹میلیون و ۲۱۸هزار و ۴۱۶نفر در استان مازندران اقامت داشتند، اظهار کرد: این میزان اقامت در هتل‌های استان، اقامتگاه‌های سنتی، مجتمع‌های اقامتی، مهمان‌پذیرها، هتل‌آپارتمان‌ها، خانه مسافرهای ثبت شده مازندران، تاسیسات ساحلی، واحدهای بوم‌گردی و متل‌های استان به ثبت رسید.

 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه هر شب نزدیک به ۱۰۰هزار نفر شب اقامت در موسسات دارای مجوز از میراث به ثبت رسید، افزود: همچنین در اقامتگاه های دولتی، تاسیسات ساحلی بدون مجور میراث، امامزادگان، مدارس و کمپینک ها نزدیک به یک میلیون و ۱۴۷هزار نفر اقامت به ثبت رسید.

 

وی با بیان اینکه فضاهای سبز، پارک های عمومی درون شهری و پارک های جنگلی در محورهای برون شهری نیز آماده خدمات دهی به مسافران است، گفت: تمامی سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها نیز برای استفاده مسافران آماده سازی شده است.

 

ایزدی با اشاره به پایان موج نخست سفرهای نوروزی در روز جمعه پنجم فروردین، ادامه داد: با توجه به بارش باران در روزهای آغازین سال مسافران کمتر به استان مازندران مسافرت داشتند و در پیک دوم سفر شاهد افزایش اقامت در این استان هستیم امید داریم که مردم در زمان حضور در این خطه از شمال کشور علاوه براستفاده از مواهب الهی نظیر دریا و جنگل و ... حافظ محیط زیست و اماکن گردشگری باشند.

 

وی با بیان اینکه اماکن تاریخی و دیدنی استان نیز هر روز از ساعت۷و۳۰دقیقه تا ۱۹میزبان علاقه مندان است، گفت: در ۲۵نقطه از استان نمایشگاه سوغات و صنایع دستی برپااست.

 

ایزدی یادآورشد: در برخی از اماکن تاریخی استان نظیر پارک جنگلی عباس آباد بهشهر برنامه های فرهنگی برای مسافران و گردشگران اجرا می شود.

کد خبر 1161142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha